"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, December 1, 2010

Bencinya dgn BLACKOUT.... Hampeh tul


Arrgghhhh….. BLACKOUUTTTTTT…. Hantu tul… Syok-syok saya menonton Berita terputus pulak elektrik.. Huhuhuhu… Ini yang saya malas ini kat kampung.. Beginilah yang selalu terjadi kat kampung saya ini.., Setiap hari cnfirm akan Blackout.. Tidak kira pagi, petang dan malam cnfirm akan blackout… Weiiiii apa ini Sabah Electricity Sdn. Bhd (SESB) ini, kenapa masalah ini sering kali berlaku.. Sejak saya lahir dari tahun 1986 hingga sekarang masalah elektrik ini langsung tidak berubah.. Begitu jugak dengan air, dari kakak saya lahir 1969 shingga sekarang masalah air masih lagi berlarutan.. Huhuhuhu, apa la nak jadi dengan kampung aku ni, suara dan laporan yang dihantar langsung tak diendahkan.. Mana perginya orang atasan.. Kalau time pilihanraya, air dan letrik ini cnfirm smooth jer… bila dah habis pilihanraya… Haaa.. inilah hasilnya, Ooooohhh, Datuk turun, menteri turun air dan letrik ada jer… kalau org2 besar ini tiada, di situ lah karenahnya.. Huhuhuhu…. Tadi petang pun sama letrik tiada, hurrmmm… kipas blh pusing tapi tak kuat….. Huhuhuhu sadisnya dengan kampungku ini…. Apa dah kejadahnya ini…. OOoooooorrrrhhhhhhh….. KACEWA AKUUUUUU…..

OOOhhhhh TNB datanglah p Sabah…. Huhuhuhuhuhu…. SESB kau buat hal selalu…… SESB à Sabah Electricity Sdn. Bhd… AKu nak tukar la SESB ini menjadi begini Sabah Electricity Selalu Bermasalah…. HUHUHuhuhuhuhuhuhu

Huhuhuhu... Bergelap wei...



11 comments:

Citarasa Rinduan said...

ala..siannya cikgu.

TNB nak mai sabah?...adeh....rasanya tunggu tahun 2020 kot..

Awangku Johan said...

>>Citarasa Rinduan
sian kan.. Huhuhuhu

Ohhh.... masalah ni berlarutan. ingatkan smasa sy balajar 5 thn d smnnjung tu n blk sabah ni adalah perubahan.. rupa2nya still mcm dlu.. Huhuhuhu... kasiwa

srikandi mie said...

wat la mogok ramai ramai,..;p cian dye,..kena guna generator lah macam tu,..tak pon pi wat solar lamp,..hah,..boley jadi pereka cipta lak,..hehe~

Awangku Johan said...

>>srikandi mie
hurmm.. nk wat mogok? hurmm rasanya x yah kot.. huhuhu

srikandi mie said...

hehe~gurau je,..tak bek pon wat mogok jalanan nie,..;p

AiDa AzRyN said...

lor.. kesiannye..huhu

azwa_amani said...

tu tengah ym dengan awin ke tuuuu..huhuhuhu kesiannyerr...sabar jelah yerr :)

Awangku Johan said...

>>srikandi mie
hahaha.. tau.. it's ok

>>AiDa AzRyN
hurmm begini la nasib, diriku yang..... ooh tuhan.. haha

>>Awin
Yup tgh YM dgn awin la ni..

Yellow LEOpard said...

sabor ye.. :p

Sasigaran said...

semenanjung mengalu-alukan kedatangan anda...

Awangku Johan said...

>>Yellow LEOpard
yup, bersabar jak la

>>Sasigaran
yup, nantikan kedatangan AK... AK nk pindah sana jg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...