"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, December 11, 2010

Amaran Ribut Petir & Hujan Lebat


Hari ini awal-awal pagi dah berlakunya hujan lebat dan ribut petir.. Huhuhu….

Ribut petir dan hujan lebat yang turun di negeri Sabah : Bahagian Pantai Barat (Daerah Kota Belud, Tuaran, Kota Kinabalu, Penampang dan Papar), Pedalaman (Daerah Beaufort dan Kuala Penyu) dan WP Labuan dijangka berterusan sehingga pagi, Sabtu 11 Disember 2010. Keadaan cuaca yang sama dijangka di negeri Sabah : Bahagian Kudat (Daerah Kota Marudu dan Kudat).

Keadaan ini boleh menyebabkan angin kencang serta banjir kilat di kawasan-kawasan yang berkedudukan rendah dan berhampiran tebing-tebing sungai.

Huhuhu kawasan daerah saya pun mengalami tempias iaitu Ribut Petir dan Hujan lebat.. Dah la kampung saya dekat dengan Pulau Labuan… Kelihatannya, laut di perairan Labuan sentiasa berombak amat berbahaya bagi bot-bot laju dari Menumbok ke Pulau Labuan

12 comments:

Rozuan Ismail said...

hati-hati ye..jangan main banjir..

whitecappuccino said...

sentiasa berwaspada di musim ini ya..

Awangku Johan said...

@@Rozuan Ismail
Yup, sntiasa hati2..
ahaha.. kat rmh saya ni hari2 banjir.. apo idoknya rumah atas laut.. hehe

Awangku Johan said...

@@whitecappuccino
sntiasa berwaspada.. masa tahun 2007 smasa saya study d UPSI, sbyk 30 buah bumbung rumah diterbangkan.. nasib baik rmh saya tak.. Rumah saya jadi tempat jiran2 dan sanak kuarga mnumpang smasa atap rmh mrk d terbangkan oleh ribut...

saya KILA said...

since 2 days ago hujan lebat + angin kencang kat kota belud . harap2 tiada apa2 buruk berlaku . erm ...

Awangku Johan said...

@@saya KILA
ya ka.. hurmm kat sini baru jak hujan lebat dan angin kencang

Miela Tahril said...

Blog Baru (2010) Pilihan??? kalau berbesar hati untuk undi saya. UNDI N0.108. nak tahu lebih lanjut? tekan sini

http://miela-tahril.blogspot.com/2010/12/blog-baru-2010-pilihan-undi-no108.html

terima kasih kerana sudi meluangkan masa :)

Awangku Johan said...

@@Miela Tahril
Thanks ya singgah blog saya.. insyaallah nti saya undi

mia said...

kat tg malim pon ujan lbat tadi bang..budak3 tgh set up utk dinner pgram sirih pulang ke gangang kesian sgt..abes semua basah..huhuu

Awangku Johan said...

@@mia
ya ka.. huhuhu
jeleznya abg korang p join reunion tu.. Huhuhu.. sadis sgt2 coz x dt=pt mghadiri nya...

MAMASYAZA said...

kat tempat akak pun sama, pagi ja dah hujan, kengkadang tu sampai keptg, risau, takut banjir lagik

Awangku Johan said...

@@MAMASYAZA
tu la kak.. skrg ni dah mcm musim tgkujuh jak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...