"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, December 29, 2010

Ketenangan




Walaupun hanya sejenak ku duduk berfikir dan menaakul sambil melihat keindahan heretan air-air kristal yang mengalir di sungai, melihat daun-daun berguguran, mendengar kemerduan bunyi-bunyi angin yang bertiup, meluangkan masa bersama teman-teman, itu sudah cukup untuk membuat ku merasa tenang, Itulah keindahan ciptaan Tuhan. Sangat gembira ku rasakan, terima kawan-kawan untuk hari ni.. moga2 pengalaman itu kekal untuk selamanya..

8 comments:

Nurul Nadiah Mamat said...

macam sasterawan....hii....

... said...

as salam..
selagi kenderaan kepada Roh ini masih 'utuh' masa itu adalah seiring dengannya ;)

bersama2 kita menjihadkan diri demi-Nya :)

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
haha.. blm lg smpai ke situ..
bahasa sy pun berterabur.. hehe

Awangku Johan said...

@@...said...
wkumsalam..
hurmm ayat yg puitis..

Ask said...

Salam bang..
sejuk jak mata nie tgk pic..
Aku pn muhasabah diri jgk sambil baca kata2 nie.. hehe =)

Awangku Johan said...

@@Ask
wkumsalam Ask
jelas nampak ketenangan di pic tu kan.. klu stay kat tepi sungai tu cnfirm sntiasa tenang jak.. klu study cnfirm masuk n concentrate habis ehehe

Rina said...

wah..mcm besh ajer tempat tu..kat ner tu?

Awangku Johan said...

@@Rina
Hurrmm tempat ni terletak d Negeri Kedah di Hutan Lipur Sungai Sedim 30km utara Kulim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...