"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Thursday, December 9, 2010

♥ Kenape ALLAH Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah ♥

Sekadar gambar hiasan


Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

~ALLAH knows BESt!~



10 comments:

ibuintan said...

as salam Jogan,

nice info..

maaf kalau ibu cadangkan, guna pilihan warna yag terang sikit supaya senang dibaca

Awangku Johan said...

@@ibuintan
wkumsalam
hehe, johan not jogan..

thanks..

hahaha... sbnrnya time wat tu mmg ok bu.. Awang dah wat auto post.. bila dah tgok pagi ni.. mcm tu pulak jadiknya.. Insyaallah, en3 slps ni akan guna kaler2 terang2 hehe

Pn Mama Atie said...

salamesrabadiey...

boleh saya copy entry ini.. seronok saya membacanya...

Pn Mama Atie said...

Salamesrabadiey...

Boleh saya copy entry ini..

Awangku Johan said...

@@Pn Mama Atie
salam.. d persilakan copy.. sharing is caring kan hehehe

shichi_iza said...

now i know............ :)

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
alhamdulillah

suka cartoon said...

nice entry...suka.sangat..hehehe

hai...got ur blog at BA..

jejak ditinggalkan agar mudah untuk dijejaki..huhuhu...

Awangku Johan said...

@@suka cartoon
thanks ya..
oooo ur got my blog at BA blog.. haha..
ok thanks visit my blog

Syira said...

suka entry ni . memang , Allah temukan kita dengan orang yang salah supaya kita takkan tersungkur lagi selepas ini . tak sume benda yang kita wat tu betul, kena jugak salah supaya kita lebih matang dan dapat berfikir dengan lebih baik . insya-Allah .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...