"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, December 29, 2010

Tahniah HARIMAU MALAYA




Pasukan Malaysia meraikan kejayaan gemilang merangkul Piala Suzuki AFF buat kali pertama selepas menewaskan Indonesia secara agregat 4-2 di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta di sini, Rabu. Foto AP.

Akhirnya MALAYSIA MENANG tuk julung-julung kalinyaaa.… Yeaahhhh.. Syabas buat pasukan Bola Sepak Malaysia menang dengan agregat 4-2 melawan Indonesia.. Biarpun tekanan menyelubungi pemain kebangsaan negara tetapi semangat yang kental telah menyebabkan mereka beroleh kejayaan…

Tahniah juga buat Safee Sali yang akan mendapat “Kasut Emas” kerana berjaya menjaringkan 5 sepakan gol sepanjang berlangsungnya perlawanan AFF Suzuki Cup 2010.. Kenduri sekampung la menyambut kedatangannya di kampung nnti.. hehehehe…

Tahniah juga buat Khairol Fahmi, penjaga gol kebangsaan kerana berusaha keras tuk menghalang kebocoran gol dari pihak lawan.. Biarpun perlawanan bersama Indonesia ini 2 kali bocor.. Apapun tahniah buat beliau…

Akhirnya, Indonesia akur dengan kekalahan mereka.. Tak pa, tahun depan cuba lagi.. hehehe.. Syabas buat kamu juga..

So, Apalagi yang boleh kita katakan bagi mereka semua, nampaknya permainan pemain kebangsaan negara kita semakin meningkat…

Apapun syabas dan tahniah

Penyokong memang kenduri tak sudah

Coach senyum sampai ke telinga

Menteri Sukan negara pun senyum bangga dengan kejayaan pemain kebangsaan negara kita

Moga kejayaan ini akan dikekalkan tuk tahun-tahun berikutnya…

Terhibur tak sudah....:)

34 comments:

mumumeow said...

alhamdulillah..wlaupun sy kurg minat bola2 ni..tpi bila malaysia mng..rse brsyukur sgt..tahniah :)

Awangku Johan said...

@@mumumeow
hehe.. apapun trima kasih coz rakyat sntiasa beri sokongan buat pemain kebangsaann.. tu yg kita nak.. ceewaahh hehe

Tok Esah said...

yeah!!! tahniah malaysia/...

Tahniah Malaysia Juara, Esok Cuti??

Awangku Johan said...

@@Tok Esah
yup.. thniah..

♥ Cheenta ♥ said...

tahniah malaysia heheheh

Nurul Nadiah Mamat said...

fahmi da best....senyuman memikat hati......

Awangku Johan said...

@@♥ Cheenta ♥
yup.. syabas wat skuad negara

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
oohh peminat fahmi haha

Nurul Nadiah Mamat said...

minat time tengok bola je.....pastu tak dah......ekeke........

Ask said...

Salam..
Aku bangga!!
Tahniah tuk Malaysia..
Takda lagi kata boleh mau ucap..
Just "Terima Kasih Tidak Terhingga"..
Buat pasukan negara kita.. =)

orang muo said...

fahmi hero msia mlm ni ..tahniah team msia :)

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
hahaha.. tak pa minat ar jg tu.. yg pnting dlm 1 konotasi yg sama iaitu Minat.. hehe

Awangku Johan said...

@@Ask
Waalaikumsalam Ask
haha.. bangga sgt2 kan..
tu la usaha pasukan harimau malaya ngara kita.. esok cnfirm mereka d buru wartawan.. haha.. mlm ni dah start d buru tu

Nurul Nadiah Mamat said...

ehehe....tapi paling minat pemain kelantan....hairuddin omar....hai o.....

Awangku Johan said...

@@orang muo
haha.. ish kesian yg lain.. patutnya semuanya hero malaysia.. coz dorang semua wat kerja berpasukan hehee

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
waaaa.. fanatik hairudin omar rupanya.. ingatkan zafuan ke zaquan

Nurul Nadiah Mamat said...

kembar tu tak minat pon...nak sampai kat gol je jatuh.....nak kate fanatik tak la....ekeke..sebab dah slalu jumpe tu yang jadi minat....ihihi.....

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
haha... ingatkan minat.. sy minat pemain luar jer.. hehe

Nurul Nadiah Mamat said...

hiii.....pemain luar saya tak minat...sebab tak tengok mane bola omputih....hiii...

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
Hehehe.. sy tgok, sbb tu ada bbrp org jak minat dgn skil permainan mrk hehe

Nurul Nadiah Mamat said...

hii.....tapi omputih main mmg best....ade yg tak sampai 5 minit main dah gol....tengok kat news je...hiii....

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
omputeh men best woo.. men taktikal pun power ar.. laju pastu cergas.. haha.. mmg hebat wooo

MiszMaryaNe said...

sy baru je stat suke khairul fahmi, huhuhu

Nurul Nadiah Mamat said...

memang hebat pon woo.......ekeke....

Ask said...

2 la pasal.. haha~
Femes mendadak..
Oh ya bang, part akhir tue, bunyi cam pantun jak.. hehe~
Nice one =)

Awangku Johan said...

@@MiszMaryaNe
hahaha... naik la rating khairul fahmi

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
hehe best kan

Awangku Johan said...

@@Ask
yup femes mndadak
a'ah ada masukkan sikit pantun jer..
aik terperasan ek hehe

Nurul Nadiah Mamat said...

a'ah....memang best...kagum woo.....

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
hurm.. tp astro yg ada bola adik saya dah bawa p rmh dia.. so tinggal astro yg x siaran bola huhu

Nurul Nadiah Mamat said...

kesiannya....ekeke....tengok online je r...ke xde?hee......

dyesebel1987 said...

Saye pon minat Hai-o gak... hehehe...

Awangku Johan said...

@@Nurul Nadiah Mamat
hahaha..

Awangku Johan said...

@@dyesebel1987
Hahaha.. Hai-o

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...