"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Sunday, December 30, 2012

Astro Tradisional....

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat rakan-rakan bloggers…



Haaaa… ni nak share dengan korang… Kalau tak mampu bayar Astro.. cer try buat macam kat dalam pic… Ntah2 dapat semua channel kot ? hihihi.. Kalau dapat Syukur Alhamdulillah… Kalau tak dapat nak buat macam mana.. kena la bayar bil… hihihihi


Mana la tau dapat tarik channel dari rumah2 jiran kan.. hihihi.. sapa tau kan.. So, try la buat… hahaha

Suatu Hari Di Pasaraya




Seorang gadis kecil merasa badannya lemah dan sakit ketika dia berada di pasaraya bersama ibunya.
“Mama, Bolehkah kita balik sekarang?” kata gadis kecil itu...
“Tidak,” jawab ibunya.
“Ma, saya rasa hendak muntah!” kata gadis kecil itu.
“Keluarlah, pergi ke tandas di tingkat atas...”
Setelah kira-kira 20 saat, gadis itu kembali ke tempat duduknya.
“Sudah selesai?” tanya ibunya...
“Ya.” Ujar gadis kecil itu lemah.
“Cepatnya?” Hairan si ibu.
“Saya tidak pergi ke tingkat atas... Ma,” kata anaknya lalu menyambung...
“Di tepi tu ada sebuah kotak derma... disitu tertulis “UNTUK ORANG YANG SAKIT”...

Saturday, December 29, 2012

Buat Ukhtiku....




Buat Ukhtiku yang BERTUDUNG LABUH :- Jangan sesekali memandang rendah pada wanita yang tidak bertudung labuh kerana mungkin JAUH DI SUDUT HATI mereka, adanya rasa suci INGIN BERTUDUNG LABUH sepertimu…

Buat Ukhtiku yang TIDAK BERTUDUNG LABUH :- Doakanlah si pemakai tudung labuh itu untuk TERUS ISTIQAMAH bertudung labuh… InsyaAllah, malaikat akan turut membisikkan KEINGINAN DAN KEKUATAN buat dirimu untuk turut merasai keindahan memakai tudung labuh itu…

Sesungguhnya kita TIDAK PERNAH SEMPURNA, tetapi kita sedang CUBA DAN BERUSAHA untuk menjadi yang TERBAIK di mata Ilahi…

InsyaAllah…. 

Citer Tiga Sahabat




Suatu hari, terdapat 3 orang sekawan… mereka bersahabat sejak kecil lagi… Mereka ialah Ahmad, Ali dan Abu.. Ketiga-tiganya mempunyai sikap, mentaliti serta kepercayaan yang berbeza dalam kehidupan… Masing-masing sekarang berusia 20 tahun…

Ahmad.. Seorang yang berfikiran jauh dan sangat positif… Mempunyai impian hidup yang tersendiri… Seorang yang sangat manfaatkan setiap peluang yang melintas di depan mata…

Ali… Dia merupakan seorang yang suka bertangguh… Kerana dia fikir, buat apa nak sibuk-sibuk fikir tentang kehidupan lagi kerana masih muda… Masa muda adalah masa terbaik untuk berseronok dan bersantai-santai… Seorang yang tak berapa kisah dengan peluang yang kerap melintasi dalam kehidupannya…

Abu… Abu merupakan seorang manusia yang suka mengikut arus perjalanan kehidupan.. Ke laut di bawa, maka ke lautlah dia ada.. Ke sungai dia dibawa, ke sungailah kehidupannya.. Kerana dia percaya segalanya ditentukan Allah… Takdir.. Qada’ dan Qadar.. Apa nak kecoh, Allah dah aturkan semua… Itu kerja Allah, katanya..

Hasilnya, Ahmad telah menjadi seorang manusia yang berjaya, dikenali ramai, berpengaruh dan kaya pasa seawall usia 30 tahun….

Pada usia 30 tahun, si Ali perasan dan nampah perubahan yang luar biasa pada sahabatnya Ahmad… Dia sangat teruja dengan kejayaan yang dikecapi Ahmad… Dia terinspirasi… Dia pun berhasrat untuk menjadi seperti Ahmad suatu hari nanti… Tetapi si Ali tetap seperti sikap yang lama.. Bertangguh dan bertangguh.. Alasannya untuk berfikir… Akhirnya si Ali mengambil keputusan untuk mula bertindak.. Akhirnya si Ali berjaya menjadi seperti Ahmad.. Tapi si Ali berjaya menjadi seperti Ahmad pada usia 60 tahun…!

Manakala si Abu masih berada pada tahap yang sama.. Terus hidup seperti seorang manusia biasa… Hidup biasa-biasa sahaja… Kadang-kadang makan pun cukup-cukup sahaja.. Kadang-kadang pula tak cukup makan.. Dia langsung tak kisah dengan kehidupannya kerana dia percaya, semua ini urusan Allah… Segalanya telah ditentukan..

Jadi… anda ingin hidup seperti siapa dalam kisah ini?? Hidup ini adalah pilihan… Jadi, pilihan adalah di tangan anda… Pilihlah kehidupan yang macam mana yang anda mahukan.. Jangan salahkan takdir… Jangan salahkan ketentuan.. Jangan salahkan Allah.. Design your life, Design your world, Design your future! Take action NOW!!

Rinduku Melbourne

Assalamualaikum… ni nak share serba sedikit dengan kerinduanku pada MELBOURNE, AUSTRALIA…. Huhuhuuhu… jejak jer kaki di Bumi Kanggaroo ini memang teruja melihat panoramanya yang indah… InsyaAllah akan kukunjunginya lagi pada masa akan datang… 




12 Apostles at Great Ocean Road. 





Thursday, December 27, 2012

Pegang Kuat-Kuat Nek!


~ sekadar gambar hiasan ~



Hazrizal hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motor berkuasa 150cc.

Hazrizal : Mari la naik nek, pegang kuat-kuat ya.. nanti jatuh!
Nenek : Iya lah, nenek pegang kuat-kuat la ni..
Hazrizal : Jangan lupa pegang kuat-kuat ya nek!!! (kata Hazrizal lagi mengingatkan)
Nenek : Iya, nenek dah pegang kuat-kuat la ni, takut sangat.
Hazrizal : Ok, kalau begitu kita gerak sekarang ya, nek.

Hazrizal “merempit” motornya, lalu terdengar benda jatuh GEDEBUKK!!!! Dia terperanjat, lalu menoleh ke belakang dan ternampak si nenek terjatuh dari motornya.

Hazrizal : Laa... Bagaimana boleh jatuh ni, nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat agaknya?
Nenek : Nenek dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!
Hazrizal : Nenek pegang kat mana?
Nenek : Pagar rumah.
Hazrizal : ”$%@*(!+?

Adakah anda setuju ?



~ Sekadar gambar hiasan ~




Pengorbanan “MAMA” terlalu besar,
Kesabaran “UMI” terlalu tinggi,
Kasih sayang “MAK” terlalu tulus,
Kewujudan “IBU” terlalu bermakna..  J

Setuju ???

Wednesday, December 26, 2012

Aku yang sentiasa Sibuk,,,


Ini la keje aku huhuhu



Assalamualaikum dan selamat malam semua….
Biarpun cuti sekolah ada berbaki beberapa hari lagi.. tetapi keje2 sekolah tetap saya buat semasa sidang cuti berlangsung.. Apa lagi…. Kita orang buat and isi data-data pelajar laaa huhu…

Hurm.. cuti sekolah terlalu panjang boring la jugak kan… Nak p bercuti tapi macam malas la pulak.. Hari tu dah pegi bercuti ke Australia.. patutnya 21hb tu saya pegi bercuti ke Beijing.. join member2 tapi saya batalkan.. sebab fikir dua tiga kali,.. so malas la nak pegi… Dunia ini tanpa sempadan kan.. so bila-bila masa jer saya akan jejak kaki di Beijing tu… banyak lagi tempat-tempat yang saya mau pergi seperti Eropah, Amerika Syarikat, Canada, Kepulauan Maldives, Jepun, Rusia dan Hawaii… Ada sebabnya kenapa saya nak pergi tempat-tempat ini.. hihihih… Insyaallah, nanti kalau confirm saya pergi tempat-tempat ini opkos saya akan ceritakan d sini.. hihi..

Ok la.. saya nak sambung buat keje dulu.. Jam 12 nak tido… hahahaha..
Opsss jangan lupa charger battery fon baru saya… hihihi.. Tadi pagi, saya beli fon baru… alaaaa… Samsung Galaxy Note II jer… lain la korang.. Iphone5 huhuhu…

Doktor Kubur


~ Sekadar gambar hiasan ~



Pada suatu hari, seorang doktor pakar jantung telah pun meninggal dunia. Untuk mengenang jasanya, keluarganya sepakat untuk membuatkan sebuah tugu peringatan berbentuk jantung dikuburnya. Upacara pengkebumian pun berjalan dengan lancar. Sebulan kemudian, seorang doktor pakar mata pula meninggal dunia. Seperti yang sebelum ahli keluarganya sepakat untuk membina sebuah tugu peringatan berbentuk mata dikuburnya bagi mengenang jasa beliau. Upacara pengkebumian beliau juga berjalan dengan lancar.

Setelah selesai, para hadirin berangkat pulang, hanya tinggal seorang saja yang masih merenung sendirian di pinggir makam di doktor itu. Salah seorang doktor yang lain melihatnya dan segera menghampirinya.

“Sudahlah, yang berlalu biarlah berlalu. Tak usah engkau fikirkan lagi” Kata si doktor.

“Saya tidak tahu apa yang harus saya katakana kepadamu,” kata lelaki itu.

”Mengapa pula, mana tahu mungkin saya dapat membantu” jawab si doktor itu.

“Saya sedang memikirkan bagaimana pula upacara pengkebumian saya nanti” kata lelaki itu.

“Mengapa pula?” tanya doktor tersebut. “saya seorang doktor pakar penyakit kelamin” jawab lelaki itu dengan nada perlahan....

Sunday, December 2, 2012

Berdoalah Tanpa Henti





“Apabila hambaku bertanya kepadamu(wahai Muhammad) berkenaan aku, sesungguhnya aku amat dekat. Aku memperkenankan permohonan yang berdoa apabila dia berdoa kepada Aku…” Surah Al-Baqarah ayat 186.

“Dan berkata Rabb kalian: Berdoalah  kepada Aku, nescaya akanKu perkenankan…” Surah Al-Ghafir ayat 60.

So, teruskanlah berdoa… jangan putus berdoa.. berdoalah kepada kebaikan dan bukannya tuk keburukan orang lain.. berdoalah untuk saudara seagama kita di palestin… 

Cerita Kiamat Kaum Maya pada 21 December 2012



Morrison menyangkal khabar angin yang disebarkan melalui terjemahan calendar kaum Maya.




WASHINGTON – Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) mengeluarkan amaran serius terhadap khabar angin akan berlaku hari kiamat pada 21 Disember 2012 ini berdasarkan perkiraan calendar kaum Maya.

Astrobiologi Pusat Kajian Ames Nasa, David Morrison berkata ramalan itu karut kerana ia mencetuskan ketakutan serta tekanan kepada remaja seluruh dunia.

Menurut NASA, pihaknya menerima sejumlah besar emel dan surat daripada mereka yang bimbang mengenai perkara itu.

 
David Morrison



“Sebahagian daripada mereka tidak lalu makan, tidak dapat tidur dan ada yang sanggup membunuh diri,” kata Morrison melalui rakaman video dimuat naik NASA ke dalam Google, Rabu lalu.

“Menerusi cerita disebarkan penulis Azerbaijan, Zecharia Stichin dalam 1976, sebuah planet asing bernama NIBIRU yang ditemui puak Sumeria akan melanggar dan memusnahkan Bumi pada tarikh itu.”

“Jika NIBIRU atau Planet X wujud, ia pasti sudah dikenal pasti sedekad lalu dan pada masa ini mungkin sedang menuju ke Bumi serta dapat dilihat dengan jelas,” kata Morrison.

Morrison turut menyangkal khabar angin bahawa medan magnetic Bumi akan terbalik secara tiba-tiba dan planet ini akan memasuki lohong hitam yang wujud pada pusat Bima Sakti – MailOnline

*Sumber Sinarharian

Menantu Yang Kantoi...


Sekadar gambar hiasan





Mamat ini amatlah tergila-gilakan Minah anak Pak Haji Dollah. Minah ni bolehlah tahan cunnya.. Mamat ini pun tak kalah lah kacaknya. Ngurat punya ngurat tersangkutlah dua hati ini. Pak Haji Dollah bukanlah jenis yang memilih sangat orangnya, tambahan pula si Mamat ini pandai berlakon, depan Pak Haji Dollah dia bukan main warak lagi, berkopiah di kepala. Selepas ditetapkan hari kahwinnya, maka lancar je jawab nikahnya si Mamat tadi. Biasalah malamnya agak lewat sikit keluarga Haji Dollah masuk tidurnya pasal dok berkemas rumah lepas kenduri siangnya. Pasangan Mamat dan Minah pun lewat juga lah masuk tidurnya…

Selepas semuanya selesai dan semuanya nyenyak tidurnya, pagi besoknya Pak Haji Dollah pun mengejutkan semua isi rumah untuk solat subuh. Semua isi rumah pun bangun dan di Mamat dan Minah pun bangun mandi dan bersiap untuk mendirikan solat subuh. Tapi dek kerana lewat bangun, si Mamat tak sempat bersolat jemaah dengan Pak Haji Dollah. Walaupun telah dikejutkan awal oleh isterinya Minah.

Maka, Pak Haji Dollah pun surulah menantunya tu solat sendirian ketika ahli keluarga lainnya sedang berwirid. Si Mamat pun qamat dan dirikanlah solat subuhnya. Selepas selesai solatnya dan member salam. Pak Haji Dollah pun menegur menantunya si Mamat tadi, “Hai Mat kenapa solat subuh tiga rakaat?” lantas si Mamat jawab “eh… ia ke? Tiga rakaat? Rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi…”

Masya Allah… mengucap panjang Pak Haji Dollah. Si Minah tersenyum sipu malu dengan gelagat suaminya. Sah laaaa si Mamat ini tak pernah sembahyang subuh! Kantoi.. Kantoi…

Sunday, November 18, 2012

Bye... Bye... Australia.....




Bye… bye Sydney….
Akhirnya percuti 8 hari di Bumi Kanggaro telah berlalu….. (5 hari di Melbourne dan 3 hari d Sydney)…. Ada masa n peluang akan p lagi ke Negara Aussie…. Nak p Perth, Adelaide, Darwin, Cairns, Brisbane dan Gold Coast pulak hihihi…

Ok la,,, nanti saya upload pic2 saya d bumi Australia…. HUrmm pic2 d Korea, Vietnam dan Cambodia pun belum saya upload d blog ni hahaha.. 

Tuesday, October 30, 2012

Korang Pernah Dapat Mesej Berangkai Ke ?




Assalamualaikum dan salam sejahtera buat teman-teman bloggers sekalian…
Apa khabar ? Harap-harap di dalam keadaan sihat walafiat dgn hendakNYA…

Haaaa… nak tanya kat korang semua ini, korang dapat tak mesej yang entah apa-apa, maksud saya mesej berangkai… Hurmmm, saya pun tak tau la masyarakat sekarang ini suka bebenor sebar mesej yang tak berapa pasti kesahihannya, yakni tanpa menunjukkan bukti yang kukuh… Ini boleh menjatuhkan akidah seseorang kan…. Haaa korang tengok la beberapa mesej yang saya terima pada beberapa hari yang lepas…
“Korea sedang menjatuhkan Islam di seluruh dunia dengan menggunakan OPPA GANGNAM STYLE !! Lagu dan style itu menghina Nabi Muhammad S.A.W.. ~Astaghfirullah Al Azim~ Lirik lagu itu ada yang bermaksud ‘kunun ada binatang BURROQ’, ‘kunun boleh sampai langit ke-7’ kan baginda naik ke langit mengggunakan BURROQ ??? ~ Penyanyi itu juga buat style silangkan tangan dia, kan tanda salib tu ?, even baginda penah cakap, BURROQ itu sangat laju dan tidak sama dengan kuda… jadi penyanyi itu terpaksa silangkan tangan tuk grip kuat style kuda itu, korang perasan tak? Boleh membawa kepada murtad !! Sebarkan……”

Ini pulak mesej kedua saya terima pada hari berikutnya…..
“Assalamualaikum. Tolong jangan delete… SMS ini dari ibu SAID (juru kunci Mekah), ia bermimpi bertemu dengan MUHAMMAD Rasulullah S.A.W. Dalam mimpi itu baginda berpesan, kuatkan akidah dalam ibadah kerana dunia sudah goyah dan tua. Janganlah tinggalkan solat setiap waktu. Tolong sebarkan SMS ini kepada 20 orang muslim. InsyaAllah, dalam masa 10 hari anda akan mendapat rezeki besar dan bila tidak disebarkan maka anda akan menemukan kesulitan yang tiada henti-hentinya. Demi ALLAH ia akan terbukti”.

Hurm… ini lah mesej yang saya dapat… huhuhu.. macam la mesej tu yang menentukan pahala dan dosa, macam la mesej tu yang beri kita bala dan rezki…. Huhuhuhu

Begitu juga dengan sesuatu musibah yang telah ALLAH takdirkan bukan kerana SMS atau emel berangkai dari seseorang. Ada seseorang menghantar SMS kepada saya berbunyi, “Sila forwardkan kepada 10 orang rakan-rakan anda insyaallah anda tidak akan ditimpa musibah”.

Kepada rakan-rakan sekalian renung-renungkan.. Better kalau dapat mesej yang seumpama di atas fikir-fikirkan dahulu… SAYA MEMANG TAK AKAN LAYAN DAN TAK AKAN FORWARD PADA SAPA-SAPA…. Dah la takda bukti yang sahih… Tapi bagi saya benda-bdan begini langsung tak boleh dipercayai dan syirik kerana mempercayai sesuatu selain daripada ALLAH adalah syirik. Rezeki, ajal dan maut telah ditetapkan oleh ALLAH dari azali lagi, Cuma kita harus berusaha mencari rezeki yang halal, bukan mengharap seperti bulan jatuh keriba.

WALLAHUALAM

Sunday, October 28, 2012

Sekadar Renungan Bersama



Ada ketikanya, semua teman seperti menjauhi kita dan dunia seperti meminggirkan kita.
Kita pun kesedihan dan tertanya-tanya bagaimana mahu mengharungi hari esok.
Hakikatnya, kita lupa, ALLAH tidak pernah meninggalkan hamba-NYA apatah lagi membiarkannya sendirian.

~ Ibnu Massal ~

Friday, October 19, 2012

Doktor Kubur

~ Sekadar Gambar Hiasan ~



Pada suatu hari, seorang doktor pakar jantung telah pun meninggal dunia. Untuk mengenang jasanya, keluarganya sepakat untuk membuatkan sebuah tugu peringatan berbentuk jantung dikuburnya. Upacara pengkebumian pun berjalan dengan lancar. Sebulan kemudian, seorang doktor pakar mata pula meninggal dunia. Seperti yang sebelum ahli keluarganya sepakat untuk membina sebuah tugu peringatan berbentuk mata dikuburnya bagi mengenang jasa beliau. Upacara pengkebumian beliau juga berjalan dengan lancar.

Setelah selesai, para hadirin berangkat pulang, hanya tinggal seorang saja yang masih merenung sendirian di pinggir makam di doktor itu. Salah seorang doktor yang lain melihatnya dan segera menghampirinya.

“Sudahlah, yang berlalu biarlah berlalu. Tak usah engkau fikirkan lagi” Kata si doktor.

“Saya tidak tahu apa yang harus saya katakana kepadamu,” kata lelaki itu.

”Mengapa pula, mana tahu mungkin saya dapat membantu” jawab si doktor itu.

“Saya sedang memikirkan bagaimana pula upacara pengkebumian saya nanti” kata lelaki itu.

“Mengapa pula?” tanya doktor tersebut. “saya seorang doktor pakar penyakit kelamin” jawab lelaki itu dengan nada perlahan....

Wednesday, October 17, 2012

Ketawalah Untuk Jantung

Kajian menunjukkan ketawa memberi banyak manfaat kesihatan kepada kita. Informasi dari American College of Cardiology mengatakan ketawa sama baiknya dengan aerobik kerana ia menyihatkan jantung, menurunkan tekanan darah dan mengurangkan proses hormon stress.

Penelitian lain membuktikan selepas 15 minit anda ketawa, pembuluh darah akan menjadi lebih lentur dan risiko serangan jantung berkurangan. Untuk mendapatkan manfaat seperti itu, selepas menikmati makan malam, teruskan menonton filem komedi sambil menikmati kudapan. Tetapi harus diingat, kudapan yang menyihatkan sahaja ya!

Monday, October 8, 2012

AMANAT UNTUK PELAJAR PMR




“Hari ini kami meredakan ilmu yang kami titiskan
Hari ini kami mengikhlaskan ajaran yang kami sampaikan
Hari ini kami mengharapkan dirimu menerima dengan senyuman dan keikhlasan.

Setitik keringat yang mengalir tidak disertai dengan keluhan
Setiap patah kata pembakar semangat penuh dengan harapan dan keinginan
Setiap langkah diatur hanya untuk memastikan……KEJAYAANMU
Setiap masa yang berlalu dipenuhi dengan doa dan permintaan
Setiap nasihat dan panduan dipanjatkan agar kau menjadi ilmuan

Segulung intan bukanlah yang kami harapkan……
Cuma dengan penuh keinsafan kami merestukan ilmu yang kami ajarkan
Agar……… Setitik air engkau lautkan,
Sekepal tanah engkau gunungkan,
Secebis benang dipintal menjadi kain,
Sehelai bulu dijalin menjadi baju.

Tiada dendam,
Tiada marah,
Tiada curiga…
Tetapi sentiasa resah…..
Kenapa adik-adikku!.... Kerana kaulah pewaris negara tercinta
Jika gagal kami kecundanglah NUSA.
Teruskan perjuanganmu untuk hari muka,
Genggamkan tekadmu untuk berjaya,
Kerana tiada sesiapa pun akan membantu kita
Melainkan USAHA DARIPADA DIRIMU SENDIRI.

Pergilah berjuang adik-adikku,
Jadikan pensel, pena serta tinta untuk perjuanganmu
pada hari Isnin, Selasa, Rabu, Khamis dan Jumaat.

PMR…… SPM milikmu,
Jangan berpaling lagi, yakinlah pada diri, ingatlah pesanan kami,
Kejayaanmu sebagai bukti bahawa kami telah berbakti tanpa rasa sangsi,
Doa diiringi dengan penuh kasih sayang bersemi dihati
Agar 7A…… 8A menjadi tatapan diri sendiri, juga ibu bapa tercinta
serta guru-guru yang telah menabur bakti……

Yang paling penting
TIDAK LUPA kepada YANG MAHA ESA
DIAlah penentu segala……
Bacalah BISMILLAH….
Sebelum memulakan tugasmu
Berselawatlah jika terlupa,
Berdoalah agar impianmu menjadi nyata.



Ikhlas dariku :-
Awangku Johan 

Thursday, August 23, 2012

Bila Dosa Dah Jadi Biasa


Bila dosa jadi biasa,
Hilang rasa gelisah pada Yang Maha Esa,
Bila dosa jadi biasa,
Hilang rasa malu dalam jiwa,
Bila dosa jadi biasa,
Titik hitam sudah tidak dapat dikesan di dalam hati yang bersarang noda,
Bila dosa jadi biasa,
Maksiat makin melata tak kira tempat dan masa,
Bila dosa jadi biasa,
Semua yang haram dipandang indah di mata manusia.
Wallahualam..... 

Percuma Tuk Korang


Hurmm time lebaran ini korang ada stok ayam ke tak ?? Kalau takda meh la sini amik sekor sorang… Percuma jer saya bagi.. hihihi…

Korang tengok macam Khairul Fahmi kan dlm gambaq ni… Macam jer kan hihihhi…

Jom amik sorang sekor… balik rumah leh masak rendang hihihihi 

Amacam Raya Tahun Ini, Meriah ?


Assalamualaikum w.b.t. kepada rakan-rakan bloggers sekalian…..

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin..

Macam mana raya anda tahun ini ??? Meriah ke ?? Harap-harap sambutan raya anda tahun ini meriah la ek… Hurmm rasanya Raya saya tahun ini macam tak berapa meriah.. Hurmm ntah la.. saya pun tak tahu kenapa ? Macam ada sesuatu jer, ntah la… aku pun tak tahu.. Tepuk dada Tanya hati… Tahun ini tak da member2 ex-skol datang rumah.. Yang ada pun just Nurul Aziana dan Norhafeezah… thanks frens… Hurmm yang lain-lain tak tau p mana.. sibuk kot.. wallahualam…

Nampaknya tahun ini adalah tahun kedua saya menyambut Hari Raya setelah bekerja sebagai seorang pendidik.. Hurmm duit raya tahun ini saya sediakan sebanyak RM500.. Cukup la tu kan.. Kalau tahun lepas saya sediakan sebanyak RM1500 tuk duit raya.. Apa tidaknya tahun lepas adalah tahun pertama saya mendapat gaji.. Jadi semua saya kena bagi.. termasuk adik-beradik lain saya bagi duit raya walaupun mereka dah bekerjaya… Tahun ini saya bagi anak-anak buah saja laaa… hihihi…

Hurmm yang aku malas raya tahun ini ialah pertanyaan yang malas aku nak jawab.. iaitu “Bila kau nak kawin”, “Ada sudah calon ke”…. Aduh malas aku nak jawab… Jawapan aku wait and see jer laa… benda tu bukan kita nak on da spot pun… kalau ada jodoh, ada la… kalau takda berdoa lagi laa.. aku malas ar nak jawab sangat pertanyaan macam tu… ntah macam esok dah nak kiamat pulak. Nk Tanya benda-benda macam tu… hurmm sibuk bebenor Tanya jodoh orang.. kalau aku Tanya kang bila korang nak mati terjawab ke tak… ?????? huhuhuhuhu

Jodoh dan pertemuan itu bukan kita yang tentukan… semua tu dah ditentukan d La Mahfuz… so bersabaq jer la kan…

Ok, rakan-rakan bloggers sekalian… selamat beraya, selamat menjamu selera.. jangan makan banyak sangat kang dapat penyakit kencing manis… hihihi…


Ok Salam Eidulfitri.. 

Saturday, August 18, 2012

Jom Join Saya



ASSALAMMUALAIKUM WBT... Saya mencari rakan-rakan yang ingin menambah pendapatan sampingan... PERHATIAN KEPADA YANG MASIH WAS-WAS APA ITU SAP dan macam mana SAP ini berfungsi???? Ini jawapannya....

1. Sebaik Modul SAP diaktifkan, sistem akan promosikan link bagi pihak anda.
2. Promosi dijalankan sekali sahaja dalam satu hari.
3. Promosi dijalankan dengan bersahaja, dengan diselitkan kata-kata motivasi ringan.
4. Jika ada pembeli dari link anda, maka anda dapat komisen introducer.
5. Selagi tidak habis level yang ditetapkan, anda dapat komisen level, walaupun anda bukan introducer.
6. Tiada tarikh luput bagi setiap keahlian... JADI APA TUNGGU LAGI JOM SERTAI SAP DISINI... !!!! klik http://rm90.ibct.my/371 or SINI 

Sunday, August 12, 2012

Batu & Pasir


Hari ini nak berkongsi cerita dengan korang.. Cerita berkenaan batu dan pasir..

Kisah ini menceritakan tentang dua sahabat yang berjalan melintasi gurun pasir... ketika dalam perjalanan itu mereka mula bertengkar dengan yang satu menampar pipi sahabatnya.. Yang ditampar pipinya, hatinya terluka... Tapi tanpa berkata sepatah kata pun dia kemudian menulis di pasir HARI INI SAHABAT BAIKKU MENAMPAR WAJAHKU”...

Mereka meneruskan perjalanan sampai berjumpa sebuah oasis, di mana mereka memutuskan untuk berehat dan mandi... Tetapi orang yang wajahnya ditampar, terjatuh di pasir jerlus dan mula tenggelam, tetapi sahabatnya berjaya menyelamatkannya... Setelah pulih keadaannya, dia mengukir kalimat di sebuah batu HARI INI SAHABAT BAIKKU TELAH MENYELAMATKAN HIDUPKU”...

Orang yang telah menampar sahabatnya dan kemudian menolongnya, lalu bertanya Setelah aku menampar, kamu menulis di pasir, dan sekarang kamu menulis di batu, kenapa begitu??”

Sahabat yang ditanya menjawab “Ketika seseorang menyakiti, kita harus menuliskannya di pasir, supaya angin dapat memaafkan dengan meniupnya lenyap tanpa meninggalkan kesa... Tapi saat orang melakukan kebaikan untuk dia, kita harus mengukirnya di batu, supaya tidak ada satu angin pun sanggup menghapuskan ingatan indah itu”

Kesimpulannya, belajarlah untuk menuliskan kepedihanmu di pasir dan mengukir pengalaman baikmu di batu cadas.. Orang bijak pernah berkata, “kita memerlukan waktu satu minit untuk menemukan seseorang yang istimewa, satu jam untuk kita menghargainya, satu hari untuk menyukai dan mengasihi. Tetapi memerlukan waktu seumur hidup untuk melupakannya”...


Thursday, August 2, 2012

Jom Santai


Hehehe…. Baca-baca dalam blog Amazing Nara tertengok pulak 2 ekor haiwan hihihihi… Comey nyer… tak henti-henti aku ketawa tengok pic ini hahahaha….

Jom gembirakan hati kita di Hari Khamis ni… Sesiapa yang gundah gulana tengok jer la pic ni opkos gelak sakan hihihi

Kredit tuk Amazing Nara… hihihi

Sunday, July 8, 2012

SELAMATKAH BERCINTA DI ALAM MAYA ??



Ramai orang terpedaya untuk memulakan hubungan dengan kenalan alam maya kerana terpengaruh dengan imej baik yang sengaja dicipta dan ditunjukkan – Gambar hiasan




Kes pasangan bercinta melalui alam maya bukan lagi isu biasa. Isu ini ada pro dan kontranya.

Realitinya, individu tidak kira lelaki atau wanita mudah terpedaya dengan cinta alam maya kerana mereka ini terlibat dengan perhubungan tidak nyata.

Secara khususnya, mereka ini tertipu dengan kebaikan diri pasangan yang tidak dikenali secara zahir dan berterus-terang.

Lazimnya, setiap individu akan berusaha untuk menonjolkan yang terbaik bagi menambat hati rakan baharu yang dirasakan sesuai menjadi teman istimewa.

Hubungan siber jadi lebih indah apabila pasangan baharu untuk memahami kekalutan yang dihadapi, kononnya sedia berkongsi apa sahaja permasalahan.

ZINA SIBER

Terdapat kes pasangan yang bermasalah disebabkan si suami berzina menerusi internet, menggunakan e-mel untuk mengirimkan gambar-gambar bogel kepada pasangan.

Perhubungan bertemu muka tidak berlaku dan sekadar bertukar gambar bogel masing-masing (secara spesifik, gambar alat sulit masing-masing sahaja, tanpa wajah) disertakan dengan ayat-ayat yang merangsang nafsu.

Si isteri yang terjumpa kesemua e-mel itu pastinya tidak dapat bersabar apatah lagi menerima.

Bukan saja suami, satu kes hujung tahun lalu, perkahwinan berusia enam bulan berakhir apabila suami mendapat tahu kerja jahat si isteri bermesej lucah dengan rakan-rakan siber.

Hakikatnya, walau secara siber, tanpa pertembungan dua jasad, arahan syarak agar jangan mendekati zina telahpun berlaku dalam kes-kes di atas.

Bukan saja berdosa, malah ia boleh merosakkan kebahagiaan perkahwinan dan diri sendiri. Mereka yang mendapat kepuasan melalui seks alam siber ini boleh dikategorikan sebagai melakukan onani dan boleh memberikan kesan kepada hubungan seksual suami isteri juga.

BERTINDAK PROFESIONAL

Tidak ada salahnya suka berinternet atau mencari rakan di alam maya, Cuma perlu pastikan anda bertindak profesional dengan menjadikannya sebagai satu kemudahan untuk mempertingkatkan keperibadian dan kecemerlangan, bukan untuk merosakkan diri sendiri dan insan sekeliling.

Internet boleh digunakan untuk memudahkan segala urusan hidup seharian selain dapat merapatkan hubungan suami isteri yang berhubungan jarak jauh malah suami isteri yang tinggal serumah.

Ikhlaskan niat anda untuk menggunakan kemudahan teknologi yang ada ini dan berusaha untuk tidak merenggangkan hubungan suami isteri atau keluarga. Pastikan biar apa jua yang dilakukan, pasangan dan anak-anak lebih diutamakan.

Anda juga boleh berkawan semula dengan bekas kekasih atau bekas pasangan anda di alam maya. Tiada masalah kerana perpisahan yang berlaku dalam hubungan cinta atau perkahwinan bukan satu alasan untuk terus memutuskan silaturahim.

Apa yang penting adalah anda perlu bijak dalam berkomunikasi dan tidak melampaui batas sebagai seorang rakan semata-mata. Pastinya anda tahu menghargai individu yang lebih utama dalam hidup anda.

Kalau daripada kawan boleh menjadi kekasih, kenapa tidak kekal berkawan selepas kasih berakhir?

Perlu profesional dalam berkawan, bukan hanya kerjaya.

Bagi pelayar laman-laman jalinan sosial ini, anda perlu ikhlas dan fokus terhadap tujuan anda melayari laman tersebut. Jangan saja-saja melayarinya tanpa matlamat.

Kalau nak cari kenalan, pastikan hubungan betul-betul berjalan dalam keadaan yang dibenarkan oleh syarak dan moral masyarakat yang lazim bukan yang luar biasa hingga meminggirkan amalan budaya tradisi.


Saturday, July 7, 2012

Mulianya Sifat Haiwan Ini...




SubhanAllah!!! Seems like this crow is smarter than most of us!! :D
Let’s keep ourselves and our surroundings clean because:

à“CLEANLINESS IS HALF OF FAITH…”

~Said the Messenger of Allah – SallAllahu ‘alyhi wassalam-
(Recorded in Sahih Muslim 2:432)

Tuesday, June 12, 2012

Tersalah Ayat Punya Hal...




Seorang jejaka yang tak berapa kacak bernama Saadon ingin meng’ayat’ kekasihnya bernama Rozana supaya dia dapat tidur dengannya…

Saadon : Awak, saya ada satu teka-teki ….
Rozana : Apa dia?
Saadon : Apa benda, tiada kanan atau kiri, tiada atas tiada bawah, tiada tengah tiada tepi, tiada awal tiada akhir ?
Rozana : Ish, tak tau lah, I give up.
Saadon : Itulah cinta saya pada awak ....
Rozana : Betul ke... he he he. (rasa bangga)
Saadon : Awak, sudi tak awak teman saya di rumah malam ini ?
Rozana : Bole, tapi awak kena jawab teka-teki saya dulu.
Saadon : Ok
Rozana : Apa benda, bila dipegang sedap, tapi bila dirasa tak sedap?
Saadon : Emm.., tak tau lah.
Rozana : Itulah tapak tangan saya (lalu Rozana melempang muka Saadon dan terus berlalu pergi). 

Saturday, June 9, 2012

Seri La Pulak... !!



Fuhhh… gila la aura EURO 2012 ni… Tak sangka boleh menyebabkan aku jugak terpengaruh tuk menontonnya… Aku sokong Sepanyol… hahaha… Apa-apapun semua itu tak leh dijangka sapa yang akan menang… Sebab bola itu kan bulat… hahahaha…

Malam ini perlawanan Group A antara Poland VS Greece…. Nampaknya seri la perlawanan dari Group A malam ni 1-1….

Hurmm apa g.. jom tidoq laaa.. mengantuk dah.. Esok aku nk bangun awal nk solat subuh.. lepas tu menunggu sarapan dari member aku.. dia kata nk buat nasi lemak.. hihihi.. n then lepas ni nk amik pasport yg aku RENEW... dah nk tamat tempoh pada 13 Januari 2013... So kena la RENEW awal.. sbb.. aku nk p Melbourne dan Sydney bulan 11 ni.. So, 6 bulan sebelum tamat pasport tak boleh kuar negara dah.. sbb tu RENEW... So, esok nk beli peti sejuk kecik tuk simpan d dlm pejabat asrama aku.. hihihi.. HAK MILIK PERSENDIRIAN tauuuu hahahaha...

Ok aku dah nk beradu dah ni... hurmm Zzzzz.... 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...