"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Friday, December 10, 2010

Pasar Malam @ Tamu


Alkisahnya begini, selepas jak solat jumaat saya dan parents p ke Pekan Beaufort yang mengambil masa 40 minit perjalanan.. Motip utama adalah nak beli barang-barang makan. Hehehe.. Pekan itu macam kat Tanjong Malim, tempat beli barang-barang.


Haaa… rupa-rupanya hari ni ada pasar malam, kalau di Sabah di panggil “Tamu” iaitu tempat orang-orang kampung memperdagangkan hasil mereka.. Haaa.. byk jugak la yang dibeli.. Beli sayur, rempah-rempah ratus dan lain-lain lagi la.. Iyolah tak lama lagi kenduri kawin adik kan.. So, kena wat persiapan rapi laaa… Huhuhu…


Hurmmm tadi Awang pun p kuarkan duit.. Kat kampung bukan ada mesin ATM.. huhu.. Kuarkan lebihan-lebihan gaji smasa keje part time di UPSI dan jadi Research Assistant (RA) pensyarah… hehe.. Kuarkan sikit jer.. selebihnya tuk back up bulan 1 nanti.. Bulan 1 nanti baru start keje, so xda gaji lagi laa.. huhuhu.. Lebihan tu la tuk sara hidup.. Hehe

ni la dia pasar malam (Tamu) kat Pekan Beaufort

hurmm.. busy bebenor mak tiri saya membeli-belah

hehe.. ni anak saudara saya minta belikan.. aduhh.. nti la saya belikan tuk dia


11 comments:

zacky786 said...

wahhh ..`
tamu ..!! den org sbh .. p pd ic jerlaa.. bhse die ? hram satu pn xthu hehehe.. thnks sharing.. :D

whitecappuccino said...

Comey arnab tuh!

Awangku Johan said...

@@zacky~786~
oooo kamu lahir d sabah ek.. sbb tu kot.. oo sng jak la nk blajaq bahasa sabah.. x susah2 sgt pun..

Awangku Johan said...

@@whitecappuccino
hehe.. nk d beli tu

akukakikukekot said...

klu p pasar malam...kompen x taw nak bli ape...byk sgt mknana hahaha

Unknown said...

comelnya arnab tuh..bila la agaknya saya nak jejakkan kaki kat Sabah?? teringin jugak nak ke sana.

Awangku Johan said...

@@akukakikukekot
haha.. a'ah cnfirm x tau nk beli pa kan.. terlalu byk pilihan...

Awangku Johan said...

@@Rozuan Ismail
Insyaallah, nnti kamu akan jejak kaki kat Pulau Borneo ni jg.. hehe...
Saya 1 Semenanjung dah p, tu pun masa study d situ 5 thn

shichi_iza said...

yeaaaa.... tamu beaufort

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
best kan tamu beaufort hehe

Anonymous said...

haha, kg ku nie...
beaufort aka bopot hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...