"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, December 11, 2010

Pasangan Kekasih di Rotan Selepas Ditangkap Bercium



KIKI HANAFILIA dirotan di pekarangan sebuah masjid di Jantho, Aceh semalam.



JANTHO, Indonesia - Sepasang kekasih, Anis Saputra, 24, dan Kiki Hanafilia, 17, dikenakan hukuman rotan lapan kali di sebuah masjid di bandar Jantho, Banda Aceh semalam selepas mereka ditangkap kerana bercium.

"Mereka berdua sudah berkahwin. Ada orang menangkap mereka sedang bercium di kawasan hutan daerah Aceh Besar pada Oktober lalu. Mereka juga baru hendak melakukan hubungan seks ketika ditangkap," kata pendakwa raya, Deby Rinaldi.

Menurutnya, isteri Anis yang hamil tujuh bulan berada di tempat lain ketika kejadian berlaku manakala Kiki sudah berkahwin selama dua tahun.

Aceh yang terletak di bahagian utara pulau Sumatera merupakan salah satu daerah di Indonesia yang mengamalkan hukum syariah Islam.

Pada Oktober lalu, dua orang wanita dirotan di Aceh kerana menjual makanan semasa bulan Ramadan. - AFP

12 comments:

apish_hc said...

dasyat ek dye punye hukuman...

dibadeebut said...

sepatutnya ni la yg dilakukan oelh umat islam sebenar....

Nur Azila Ismail said...

sepatutnya kt malaysia pun ada undang2 mcm ni

Awangku Johan said...

@@apish_hc
Inilah d namakan hukuman.. patutnya d amalkan d Malaysia

Awangku Johan said...

@@dibadeebut
Yup, betul tu.. inilah hukum sbnar..

Awangku Johan said...

@@Nur Azila Ismail
A'ah stuju dgn kamu... Kalau la Hudud tu d amalkan d Malaysia.. cnfirm tak kan ada Jenayah dan gejala sosial.. Tapi nmpaknya susah... coz negara kita ni punya pelbagai kaum dan agama.. kena hormati mrk jg

azwa_amani said...

pemimpin yg baik ialah pemimpin yg mnejalankan undang2 Allah..bgus lah macam ni, teruka tau tidak, bukan hak kita mempertikaikan hukaman Allah..

Awangku Johan said...

@@Awin
iya, betul kata Awin tu... pemimpin yg baik adalah pemimpin yg mnjalankan undang2 Allah..

SHYLA said...

dorang dah kawin asal kena tangkap lak???

oh......dorang curang eh?
agak tak faham mula-mula tadi

Awangku Johan said...

@@SHYLA
hurmm, jgn la nk bercium d khalayak ramai

syed said...

btul lah kna buat mcm 2..
cos itu kan hukum hudud..
apish_hc nie tolol lah.
klau x jalankn hukumam hudud..
nanti jd mcm ngra barat lah..
kta kan org islam..

Awangku Johan said...

@@syed
a'ah.. dah tu hukum dlm islam (hudud)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...