"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Monday, December 20, 2010

Sinetron Bukan Diriku


Sinetron Bukan Diriku di astro Ria kembali lagi pada 21 Disember ni menggantikan Cinta Kirana. Para pelakon dalam sinetron Bukan Diriku ni ialah Baim Wong, Dwi Ariyanti dan Bertran Antolin. Saya kata kembali lagi sebab sinetron ni pernah ditayangkan pada tahun 2008 di ntv, tahun ni di Astro Ria pulak.


Sinopsis Bukan Diriku

Ryo dn Ayla, adalah sepasang kekasih yang bekerja di sebuah perusahaan advertising. Ryo seorang workaholic, dia sangat susah menunjukkan perasaannya, bahkanpada Ayla sekalipun. Karena sifatnya inilah, Ayla, tidak pernah tahu, bagaimana perasaan Ryo yang sebenarnya. Ayla selalu mengira, Ryo tidakbegitu mencintai dia. Semenjak mereka menjadi pasangan, Ryo belum pernah mengucapkan kata-kata cinta pada Ayla. Ryo bahkan kerap kali melupakan janjinya dengan Ayla.

Kesal dengan sikap Ryo, Ayla memutuskan hubungan dengan Ryo. Namun Ryo sangat mencintai Ayla. Ia berusaha untuk berbaik semula dengan Ayla.

Di hari ulang tahun Ayla, Ryo menunaikan janjinya pada Ayla. Ayla sebenarnya tak mau datang, namun Marina, teman sepejabat Ayla, memberitahu bahwa Ryo menyiapkan hadiah istimewa untuknya. Ryo menyiapkan cincin yang dia beli bersama Marina.

Ayla terkejut dan terus pergi ke tempat Ryo menunggunya. Ketika Ayla akan menyeberang jalan, sebuah kereta muncul dan hampir melanggar Ayla. Ryo berlari mendapatkan Ayla. Ayla selamat, tapi Ryo telah meninggal dunia akibat kemalangan tu.

Tapi cerita tidak berakhir begitu saja. Ryo masih sangat mencintaiAyla dan tak mahu meninggalkan Ayla. Ryo akhirnya masuk ke dalam badan Ariel, orang yang sudah melanggarnya. Ariel orang yang sangat sabar dan tekun, dan rela melakukan apa saja, untuk kepentingannya. Ariel ialah anak bos tempat Ryo bekerja. Ryo yang sudah berada dalan badan Ariel. berusaha mendekati Ayla,tapi Ayla terus menolak kehadirannya karena Ayla sangat membenci Ariel.

Masalahpun semakin banyak menghalang Ryo. Kehidupan Ariel yang liar membuatkan kesulitan demi kesulitan terpaksa dilalui Ryo. Kematian seorang pemuda bernama Anton, perniagaan dihancurkan oleh Ariel dan hubungan sulitnya dengan Marina adalah beberapa masalah kecil yang membuat Ryo jadi bimbang.

Ryo juga harus menghadapi kenyataan, kerana Ariel sudah mempunyai seorang tunang, Livi, anak pemilik perniagaan di bawah perniagaan milik orang tua Ariel.

Ryo tidak mampu memberitahu kepada Ayla, yang dia adalah Ryo, jika dia beritahu jugak hal sebenar, dia akan kembali meninggal dunia , dan sampai bila pun, dia tidak akan dapat menyatakan rasa cintanya pada Ayla. Menjadi Ariel, adalah pilihan terbaik, karna Ryo dapat terus berada disisi Ayla, namun disisi lain, Ryo juga tidak bisa menerima kenyataan, jika Ayla akan melupakan Ryo yang sebenarnya.

Bagaimana kesudahan cerita ini? Apakah Ryo yang sudah menjadi Ariel, bisa merebut hati Ayla?


13 comments:

PiKOk said...

mcm best je citer nih..

shichi_iza said...

napa la cerita indonesia ni semuanya bertemankan cinta yang sedih2... n pastu episode dia bnyak plak 2... hehehehe bukan diriku datang mengantikan cinta kirana.... :( papai nia ramadhani....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

menarik...suker tgk cerita dr seberang

Awangku Johan said...

@@PiKOk
best

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
best apa bertemakan cinta.. feeling jak tgok hehe.. iyalah still single g kan.. sbb tu feeling hehe..

Awangku Johan said...

@@Lydia Miza (aidyl Azim)
a'ah mmg menarik..

shichi_iza said...

ye ke???????????? jadi kalau org cam sy yg single tapi xsuka cinta cintun yg sedih ni maksudnya x ada feeling la ni..... huhuhuhu

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
ish bukan gtu mksud AK.. sorang2 ni bg pe'el dia... so klu AK mcm tu la.. hehe

shichi_iza said...

haha.... salah pemahaman la ni.... ni la sensitif bila dengar ayat feeling....

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hahahaha

shichi_iza said...

nak cover malu ni... haha

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
haha.. cover2 jak

shichi_iza said...

haha... ramai2 kita cover malu ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...