"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, December 8, 2010

KahWin


Awal Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa..naik lrt ke..drive
ke..teksi ke.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "apa shopping moping..?..aku kompang kang...."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "awak nikah je lah ngan mamak kedai tu..."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang mengandung.."
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : " Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..memang ikut mak...gerenti bengong nyer..."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "OK..no problem.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : " apa kata awak masak, awak kemas, awak buat sumer ...saya nak kuar ngan maid kita yg baru ni...."..

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "kompang nak ?"...

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "takpe, biar abang masak.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "masak jer la apa2 jer.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : " bakar je lar dapur tu..."...

29 comments:

Wan Zulqhairi said...

Asyik bagi kompang je... Hhahaha.. Yang xleh blah tu nak kuar ngan maid tuh.. Huhu.. Tapi kita sebagai suami kenalah sama-sama tolong menolong.. (aiseh, macam dah kwin plak)... Kita laa yang kena bela isteri kita, so kenapa kita nak buat macam tu... Saya sendiri pun sedih dengn sikap sesetengah lelaki yang masih borfoya2 ngn pompuan lain sedangkan isteri kat umah masih sempurna bahkan tengah mengandung lagi.. Perkara ni blaku dpn mata aku.. Aku plak rasa nak kompang kepala lelaki tuh.. Geram wehhh...

rabiatul said...

Lumrah kehidupan sbgai suami isteri. :)

Awangku Johan said...

@@Wan ZUlqhairi
Wah, pjgnya komentar kamu Wan Zulqhairi.. Hehehe..
Memang benar kata kamu.. dah kita bergelar suami isteri so maknanya kena lah sama2 tolong-menolong antara 1 sama lain.. sblm kahwin mcm2 janji, tp bila dah kawin gtu pulak jadinya.. huhuhu...

Awangku Johan said...

@@rabiatul
yup, tu la dia lumrah pabila dah jadi suami isteri.. tp agak2 la jg kan..

Syed Hilmi Syed Yahya said...

mcm 2 lupanya klau suami isteri,,x de pengalam lgi syed nie,jd x thu lgi,,,,minx2 ar x jd mcm 2,,,hahha

apezs shah said...

Abg Awangku..
Aiyoooo sodehnya membaca yg entry ni.. dan lagu ni kenapa sedeh sgt..
Ya Allah dah ase sebak gilerh ni...;)

deno said...

hahaha...
mmg byk mcm nie skrg..
deno setuju dgn lawak kat ats nie....
hihi... (^_^)

Nurul Shafiqah Mohamad Sobri said...

anda telah d tag....^_^
http://pqahcool.blogspot.com/2010/12/bloglarian.html

Awangku Johan said...

@@Syed Hilmi Syed Yahya
Huhuhu Saya pun blm ada pgalaman lagi.. tp dr kaca mata dgn saudara terdekat bgitu lah situasinya.. huhuhu.. Harap2 kita sbagai bakal suami jgn jadi bgitu.. Amin

Awangku Johan said...

@@apezs shah
Huhuuhu.. knp bersedih..
Abg mmg suka lagi instrumental sedih ni huhuhu

Awangku Johan said...

@@deno
yup, skrg ni dah macam trend..

Awangku Johan said...

@@Nurl Shafiqah Mohamad Sobri
Thanks ya tag Awang nti awang menerjah kembali

pN.rOs said...

macam iklan coffe mix la...
kita kena cari balik pangkal saat mula2 bercinta ewwwwah

yanna faisal said...

ekekkekekke...
semua yang diatas adalah benar belaka....hahahaha

Eda said...

wooo~~

awl2 je manis ek...akhir2 dapat kompang je...ape daa

a.samad jaafar said...

kihkihkih..bako dapor tu ...!!! kasar tu..kihkihkih..ngape idok ..bako ghumoh ni...!!

Qamarul said...

wakaka banyak lak kompang die.. kompang jgn x kompang..

Qamarul said...

haha salam ziarah dan perkenalan lalu sudah ku terjah ke blog mu dan memollow blog mu juga.. ha3

THE LEKAT LEKIT STORY said...

awal sampai skang.. asyik ayang jer.. abang kalau minat tolong skt perut la pening kepala la.. camna tu??

Awangku Johan said...

@@pN.rOs
Hahaha.. iklan coffe mix.. yup.. betul tu..

Awangku Johan said...

@@yanna faisal
semua yg di atas kisah benar d dunia realiti hehehe

Awangku Johan said...

@@Eda
Hahaha.. kompang nak>? hehehe
gurau ek

Awangku Johan said...

@@a.samad jaafar
haha.. maybe depa xda dapur gas.. just bakar kayu api jer tu hehehe

Awangku Johan said...

@@Qamarul
Hahaha.. kompang, kompang dan kompang..
Apa2 pun thanks atas ziarahmu hehe

Awangku Johan said...

@@THE LEKAT LEKIT STORY
hahahaha... ntah ar

Darkbatman said...

hahaha.. sbr jela.. hidup.. xleh nk kate ape..

Awangku Johan said...

@@Darkbatman
Hahahaa... snang jak kan aie.. sabar je la kan.. hehehe

fareeza mukhris said...

hahaha
biasa la tu
:P

Awangku Johan said...

@@fareeza mukhris
Hurrmm, mcm berpgalaman dah hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...