"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, December 8, 2010

Fikir-Fikirkanlah



Adalah menjadi seorang yg amat tidak cerdik sekiranya tidak pandai mengawal hati dan perasaan...

tidak pandai menyesuaikan diri dengan keadaan persekitaran..

bertindak melulu tanpa memikirkan kesannya..

hakikatnya sedarlah mengapa perkara itu berlaku..

manusia tidak akan melakukan sesuatu perkara itu tanpa sebab jika ianya tidak mendatangkan kemudaratan serta masalah kepada dirinya pada masa akan datang..

mengelak lebih baik daripada terkena...

itulah ungkapan yang paling sesuai diungkapkan...

fikirlah akan kelakuan diri pada masa lalu dan ini mungkin balasannya..

Ada yang hendak membentuk tetapi buntu memikirkan caranya..

tetapi ada yang boleh membentuk tetapi dengan caranya tersendiri untuk menyedarkan kita dan menjadikan kita sebagai insan yang berguna serta tidak menyusahkan orang lain di kemudian hari...

fikir-fikirkanlah...

moga menjadi insan yang terbaik....

11 comments:

whitecappuccino said...
This comment has been removed by the author.
whitecappuccino said...

sedang cuba buat yg terbaik...

Citarasa Rinduan said...

satu lg..

fikir2 sebelum nak lakukan sesuatu

kdgkala kak suka fikirkan buruk baik sesuatu y berlaku...hasilnya...alhamdullilah...sempurna dihati kak...

Awangku Johan said...

@@whitecappuccino
Insyaallah.. try ur best..

Awangku Johan said...

@@Citarasa Rinduan
Hurmm sama la kak, Awang pun slalunya fikir yg buruk dlu n then baru kebaikannya.. Ala mcm wat program, kita kena fikir dlu apa keburukan sstu prgram tu pastu baru la tau apa kebaikan atau input dr prgram tu..

Eda said...

jangan dihalang jika ada yang ingin mengubah keadaan diri ke arah lebih baik..sebaiknya bagi sokongan..

think positive..=)

✿Bloodberry✿ said...

ye ye ye.. smtime perasaan tu xleh kawal..
sometime lah.. mostly ok je.. hehehe..

try wt yg terbaik utk tahun baru nie.. InsyaAllah..
cehhh semangat plak erk.. ehhehe

Awangku Johan said...

@@Eda
yup thanks.. just think +ve

Awangku Johan said...

@@ ✿Bloodberry✿
Hahaha.. Yup, smangat tu pnting hehe

ijatnuar87 said...

ahaks...berfikir sebelom bertindak,kerana selepas bertindak dan xder masa nk berfikir...heheheh

Awangku Johan said...

@@ijatnuar87
ha'ah klu nk wat smua tu asasnya adalah berfikir terlebih dahulu.. lps tu barulah d selangi dgn tindakan n then hasilnya.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...