"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Thursday, December 30, 2010

Plan di Malam Jumaat


Salam Semua rakan-rakan bloggers..

Malam ni malam jumaat kan?? So plan apa yang patut dibuat malam ni.. ??? Haaa.. Shopping? Apa p melancong???... Aisshhh… Spatutnya malam jumaat ni marilah kita membaca Yassin dan melakukan amalan2 sunat…

Jom membaca Yassin… Bagi mereka yang tiada ibu bapa tu, sedekahkan la bacaan Yassin dan Al-Fatihah buat mereka tu…. Jangan duk mengadap laptop 24 jam jak.. Huhuhu.. isikan masa lapang tu jugak dengan zikrullah..

Jangan kita lupa dunia ini sementara, hanya akhirat jua yang kekal abadi… Oleh itu, cukup dah ke amalan yang kita buat di muka bumi ni?? Kalau tak marilah kita menyucikan diri kita dengan zikrullah, baca yassin,solat hajat dan solat2 sunat di malam jumaat..

Ok la.. teruskan baca yassin ya.. saya nak doakan bacaan yassin buat arwah ibu saya, datuk nenek, semua keluarga terdekat, serta kaum muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup atau telah meninggal dunia.. Amin.. Insyaallahh..



8 comments:

Cik Kyla said...

Salam,

seeloknya baca yassin..


- Mari Menuju Kejayaan -

salam kenalan. :)

fardya said...

alhamdulillah...plan yg sangat baik...jom ramai2 baca yassin.

Awangku Johan said...

@@Cik Kyla
wkumsalam..
dah baca yasin?

Awangku Johan said...

@@fardya
iyaa.. jom bca yasin bjemaah

yad'z said...

alhamdulillah... amin...


sedekah kan jugak pada saudara seislam kita yang sengsara dalam peperangan... ^^



<<<lepas tu ape kate join GA yad'z... jum2...hehehe

Awangku Johan said...

@@yad'z
yup, mari kita sedekahkan buat mereka d sana..

haaa u invite me to join ur contest?? ok nti saya usahakan hehe

Ask said...

Salam..
Uhuk~ sedih nie..
Arwah bapa dah takda..
Mak pesan, rajin2 doa tuk bapa dekat sana.. mmg sedih..
Xpa, kita nie lah yg masih hidup sntiasa bringat kn..
Al-Fatihah tuk arwah bapa saya.. =)

Awangku Johan said...

@@Ask
hurmm.. sedih la jg dgn alunan muzik yg instrumental ni.. huhu..
yup, klu tak sapa lagi kan.. kita la yg doakan tuk mrk...
al-fatihah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...