"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, January 12, 2011

Tugas tetap Tugas!!!


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Malam ini saya ada kat Sekolah.. Buat kerja apa yang patut.. Huhuhu.. Esok nazir mengunjungi sekolah so prepare la apa yang patut kan??

Alhamdulillah nasib baik saya dah siapkan lesson plan tuk 3 kelas esok.. Semua subjek geografi.. So, malam ini nak tanda buku, nak buat fail-fail panitia, buat head count tuk kelas form 3.. rancangan pengajaran tahunan Bahasa Melayu Form 1 dan Geografi Form 2,3, dan 4…. Ramai la juga guru-guru bertandang ke skolah ini… Semuanya prepare tuk esok….

Biar pun saya guru baru.. saya berusaha nak tau mengenai pengurusan sekolah.. Kena banyak belajar dan sentiasa bertanya kat guru-guru senior.. Semangat tetap ada.. Rasanya semua guru kat sekolah ini kenal saya.. Sebab hampir semuanya bekas guru saya dahulu zaman skolah dari form 1 shingga form 6…. Akhirnya, saya masuk kelab mereka juga.. Hehehe..

Tadi pagi juga p interview bakal2 pljr yang dipilih sebagai pengawas sekolah… Hari ini memang busy.. dari pagi hingga petang stay d skolah.. jam 6 petang balik.. Jam 8 datang semula ke skolah.. So, sekarang ini nak buat kerja…

Ok.. nak buat kerja dlu… Nanti tak siap pulak.. Prepare Nazir nka observe.. Hehehe

22 comments:

Anis Shafeera Sapli said...

selamat bertugas Cikgu.. :)

Muttallif said...

Menyempat berkarya blog walaupun sibuk...huhuhuhu...

atie said...

kakak saya aritu setahun jadi nazir tp untuk MARA..slalu ada kontroversi je..heheh

shichi_iza said...

hope semangat berterusan smpai bersara AK..:)
sebab ilmu 2 tetap d ingat walau dh xada kan

ZWAN SABRI said...

Mesti banyak peminat kat skolah nii...
hehe

izirah said...

Moga menjadi seorang guru yang berwibawa yang sentiasa sabar dan tabah dalam mendidik anak bangsa..(^__^)

ijatnuar87 said...

wahwahwah...bagusnyer cikgu nih,hehehe...nant nazir datang,ader can la dier nak calonkan sebagai calon guru cemerlang nih,hehehe...tak kekok ker berkawan dengan cikgu sendiri?yer la,sebagai rakan sejawat?

Ujang9897 said...

BAIK CIKGU...!!!!!!!!

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Selamat tengah hari cikgu AK

Anonymous said...

May u become a successful teacher..... =)

Awangku Johan said...

@@Anishafeera Sapli
thanks ya

Awangku Johan said...

@@taliff
a'ah sempat g hehe

Awangku Johan said...

@@atie
oooh ya ka.. best ke jadi nazir tu?? ada tanya kakak gtu??

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
insyaallah... dah ada target sendiri.. Hehehe

Awangku Johan said...

@@ ZWAN SABRI
hahhaa.. x da laa.. saya ni garang thp dewa.. hehe

Awangku Johan said...

@@izirah
aminn

Awangku Johan said...

@@ijatnuar87
hahhaa.. amin mudah2an makbul doa ijat tu...

Apa kekok?? tak la.. dari saya form 1 shingga form 6 macam kawan je saya dan ex-guru2 saya.. ni pabila dah join group mereka.. n sama2 mgajar d skolah yang sama lagi la rapat.. haha.. ketawa, riang semua bersama2.. tp tu jer la.. depa semua bg jawatan kat saya.. fuhhh banyak siut pegang jawatan huhu...
apa2pun terima nya sebagai latihan tuk masa depan saya jg kan>> hhehehe

Awangku Johan said...

@@Ujang9897
ok ujang..

Awangku Johan said...

@@PENJEJAK MIMPI
ok, selamat

Awangku Johan said...

@@NURUL NADIAH MAMAT
thanks ya

ijatnuar87 said...

bagus la kalu camtu...sebab ader gak cikgu yang jenis cam jeles dengan anak murid sendiri yang dah sama taraf dengan diorang,lebih2 lagi kalu anak murid dier tu dah lebih dari dier...pengalaman dari lecturer saya sendiri,ehehehe

Awangku Johan said...

@@ijatnuar87
ish.. x kan la nk jelez.. cgu2 saya hampir semuanya dah capai Gred DG44..
Hehehe... Saya terpaksa kena banyak belajar dari dorang semua.. dan kena kutip stiap pgalaman yg mereka ada..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...