"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, January 22, 2011

Hari Sabtu Sekolah.. Huhu


Yeaahhh hari ini hari Sabtu.. Sepatutnya hari ini cuti kan.. Hari ini sepatutnya hari tuk merehatkan tubuh badan dan minda dan riadah sana dan sini..

Tapi hari ini ada sesi persekolahan.. Huhuhu.. Ganti tuk cuti Tahun Baru Cina.. So, kena la hadirkan diri ke sekolah.. Kehadiran adalah Wajib.. Nasib baik lah hari ini sesi pembelajaran tiada hehe..

Hari Sabtu ni just buat aktiviti gotong-royong membersihkan kawasan sekolah.. Masa awal kena masuk kelas la.. Aku kan guru kelas 2A dan kena ambik kehadiran budak-budak ini serta membersihkan kelas mereka..

Kemudian 8.20-10.20 pagi membersihkan kawasan sekolah.. Nasib baiklah aku dapat tugas membersihkan bilik Geografi.. Hahahaha… Bilik Geografi kecik jer.. sekejap jak ar settle.. So, kena buat senarai semak tuk alat-alat dalam bilik tu…

Tetapi yang rumitnya jam 10.40- 1.35 petang tu semua guru kena membuat latihan rumah sukan.. Arghhh panasnya.. menghitam la saya lagi.. Huhuhu.. Apa leh buat.. kena pakai sunblock ini.. Hehehe… Nasib baik je la pakai baju t-shirt dan bukannya baju melayu.. Hahahaha…

Balik rumah nanti confirm bergelimpangan kat rumah, kepenatan….

14 comments:

shima said...

yup hari ni sekolah ganti... tapi kami di johor kena buat p&p ikut jadual hari isnin.. tu yg sadis tu..

Mohd Ridhuan said...

hehehhehe...
xpecuti raye cine dapat cti lame...
ehhehehe
syoknye jd cikgu..

kay_are said...

tapi still sempat menulis blog.. 2 yang paling hebat!

azieazah said...

Hmm ingatkan orang pompuan jer yang risau pasal sun burn ni.. orang lelaki pun risau jugak..

Sian cikgu. Dulu masa belajar, mesti tak sangka kena buat kerja camni, kan?

Teruskan usaha cikgu...:)

ijatnuar87 said...

aiyark...pagi2 buat latihan...memang bagus,hehehe

Ask said...

Salam Bang~
Sabar jak lah..
Amanah sbg guru..
Enjoy ek.. hehe =)

shichi_iza said...

dulu x suka sekolah ari sabtu tapi skrg rindu plak nk p sekolah.... huhuu

Awangku Johan said...

@@ shima
kat sini rata2 skolah wat Gotong royong n latihan rumah sukan

Awangku Johan said...

@@Mohd Ridhuan
mai jadi cikgu hehe

Awangku Johan said...

@@ kay_are
hahaha tu auto-post la

Awangku Johan said...

@@azieazah
eh mestilah risau nnti saham kita jatuh pulak.. pempuan nti x suka yg itam2 ni huhu.. so kenala naikkan saham hehehe...

Hurmm.. mmg dah tau sejak dari skol g yg keje guru ni mmg keje dia macam tu terlalu byk keje.. keje2 perkeranian, tukang kebun pun smua d buat

Awangku Johan said...

@@ijatnuar87
hahaa.. memang bagus ijat

Awangku Johan said...

@@ Ask
hahaha.. best ar jg

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
mai la dtg skolah hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...