"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Friday, January 14, 2011

Ohhh Tidak!!!



Oooohhh Tidaaaakkkkkk….

Korang tau tak kenapa aku Menjeritttt???? Tapi begitu ke cara orang menjerit??? Hahahahaaha… Sengal betul aku ini kan

Sekolah dah berlalu 2 minggu… Korang nak tau.. Selama 2 minggu tu aku sentiasa busy.. mana tidaknya.. banyak betul jawatan yang aku pegang.. Fuhh dah berapa jawatan aku pegang.. Bukannya aku gila kuasa tapi dah kepercayaan guru-guru kat sekolah aku ini terhadap diriku.. Dorang semua kenal aku, iyalah bekas murid mereka dah jadi guru dan mengajar di sekolah yang sama (ex-skolku)… So, pelbagai jawatan aku pegang.. dari jawatan yang tinggi sehinggalah yang biasa-biasa.. Bagi aku, aku terima jak, coz semua itu memang dah asam garam dalam dunia perguruan.. Kena banyak belajar macam-macam, dan tunjukkan kepada mereka yang kita ini boleh.. Yeaahh… Yakin boleh awang.. Hehehe..

Dah 2 minggu persekolahan ini, menyebabkan waktu makan ku pun terganggu.. Kadang-kadang aku terlupa nak makan tengahari.. Bayangkan boleh terlupa makan tengahari.. Huhuhuhu.. Hari-hari balik lewat jam 5 petang.. Huhuhu..

Tadi aku timbang berat badan.. Alaaamaaaakkkkk…….. Korang tau kenapa?? Berat badan aku susut 2 kg??? Ohhh tidak….. Huhuhu.. Berat badan standard aku 68 kg.. So, sekarang ini dah 66 kg.. Arrghhhh, aku x nak turunkan berat.. Aku berusaha hari-hari buat workout, jogging dan angkat berat tuk besarkan body aku.. Nak ketaq2… Tapi disebabkan aku mengalami kesibukan dan waktu makan aku tidak teratur menyebabkan berat badan aku menurun… uhuhuh.. Ini kena cari inisiatif lain ini tuk maintainkan body aku.. Minggu depan kena buat jadual Workout betul2…..

Apa-apapun hidup kena ceria…. Hehehe.. Selamat Hari Jumaat.. Pada kaum Adam jangan lupa yaa.. hari ini hari jumaat.. Nanti jangan lupa Solat Jumaat.. Tunaikan Kewajipan anda… hehehee


Bentuk badan impian saya.. Insyaallah, azam tahun ini.. Ada dah pembentukannya,.. So, kena banyak workout lagi… Hehehe.. Happy coz dah ada bentuk..

36 comments:

Cik tikah said...

pewit! dah ada bntuk dah. teruskan. usaha2!! hehe...

Nancypoh said...

wah wah...usaha tangga kejayaan..nak badan ketaq2 yer...good luck..tunggu hasilnya hujung tahun ni..ceewahh.

My Little Diary said...

salam pagi jumaat...

walawei... badan tu umpphhh!!! membuatkanku sedikit teruja... kekekeke

Dzu Aamal said...

wa .. ~~ nk buat bdan mcm tu ?
bgus3x .. keep workout .. jge mkan lpas niey :)

apezs shah said...

salam

wah bestnya dpt badan camtu..
semoga berjaya lagi yea awang..
jangan lupa makan.

Ujang9897 said...

selamat solat jumaat...

ok la turun...jgn naik..hee,
turun berat badan takper..body tetap ok

atie said...

menjerit hilang berat badan..hebat!!hehe

Zulkifly Omar said...

uiks.. senang nya berat tu turun cikgu..

Wan Gerrard said...

pergh nak bdn cmtu..boleh masuk pertandinganbina badan nanti bro.hee

fa-in said...

eh,turun ok la tu kot
lemak2 dah terhapus la tu.
ecehh all da best ha!

ZWAN SABRI said...

Jom2 beli gain weight Appeton.. hehe

niesz said...

best nye!hehe..aritu berat niesz turun 5 kg..td timbng naik balik..wakakaka..

Unknown said...

heheh, baguslah tu.... petanda senang hati...

Ayu Rashidah @ Cik Ayu said...

akak jerit gak bila naik alat timbang, sebab dah naik... huhuhu..... nk kena turunkan... sedih ni... lg sedih lg kuat makan...bahaya tul aku nih... hehe

Awangku Johan said...

@@areteacar
yup dah ada bentuk.. tu yg saya happy tu.. a'ah kena d teruskan lagi..

Awangku Johan said...

@@Nancy Poh
yup nak bentuk body begitu...

Awangku Johan said...

@@ My Little Diary
salam jumaat...
hehe.. sebenarnya saya pun jelez tengok body begini.. sebab tu saya suka tampal gambar body2 begini kat dalam blk agar menjadi motivate dan sumber inspirasi saya tuk usaha workout hari2..

Awangku Johan said...

@@cik Ladies
nak buat apa badan macam tu?? Nak kepuasan diri sndiri.. Ntah saya dah minat nak bentuk2 body.. slalu jelez tgok body org macam tu.. So, terasa tercabar.. akhirnya saya usahakan..
Makanan mmg saya jaga dah sekarang ni

Awangku Johan said...

@@apezs shah
Yup, thanks ya.. Pabila dapat gaji 1st nanti nak beli alat2 gym.. Coz awang nak buat mini gym sendiri.. Makanan supplement dah beli.. Hehe

Awangku Johan said...

@@ Ujang9897
slamat jumaat ujang...
Arghhh x nak turunkan berat badan.. nanti mengurus la pulak.. Kena banyak makan telur ni.. Huhuhu

Awangku Johan said...

@@atie
a'ah.. dah selama ini kita maintain berat dalam 68kg last2 loss 2 kg.. sapa tak keruan huhuhu.. kena kembalikan berat maintain saya

Awangku Johan said...

@@ Zulkifly Omar
senang? huhuhu.. ntah ar.. maybe waktu makan saya yg x menentu menyebabkan berat badan saya jatuh.. Selalunya saya makan sehari dalam 5 - 6 kali tapi dalam kuantiti yang sedikit... So, kena usaha naikkan blk dan bentuk badan macam pic tu

Awangku Johan said...

@@ Wan Gerrard
huhu.. x nak masuk pertandingan bina badan ar.. Nak bentuk badan macam tu bukan nak masuk contest.. tp nak kepuasan diri..

Awangku Johan said...

@@fa-in
lemah bawah pinggang yang paling susah nak hapuskan.. kena byk workout kat bahagian pinggang..

Awangku Johan said...

@@ZWAN SABRI
gain weight appeton.. Ohh tidak.. bagus makan yang W.O Protein..

Awangku Johan said...

@@niesz
kena maintainkan selalu.. makan pun kena beringat.. kurangkan makan makanan ringan.. Kalau awang lebihkan ambik protein

Awangku Johan said...

@@Azham Vosovic
hahaha.. senang ati.. sedih ada la

Awangku Johan said...

@@ayushida
huhu.. akak kena jaga pemakanan.. kurangkan nafsu makan.. Kalau awang, sebelum awang makan kena fikir.. nak makan ke tak..kalau makan apa effect jangka pjg.. sekarang ini awang kurangkan pgambilan gula dan makanan sejuk.. so sekarang ini dah biasa minum air suam dan kurang makan nasi lebih kan ayam dan ikan serta sayur.. Sayur dan ikan kena makan banyak.. Protein dalam ayam lebih baik.. Sebab tu hari2 makan ayam heheh

Anonymous said...

hoho.....best nye kalo dapat turun berat badan,....

shichi_iza said...

1st time dengar orng jerit bila tahu badan dah kurus..... hahahahahahahahahahahahaha

Awangku Johan said...

@@NURUL NADIAH MAMAT
hehe.. bg awang x best ar..

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
ohh ya ka 1st time.. huhuhu

shichi_iza said...

yup.... 1st time 4 jerit sebab xhappy kurus

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
huhuhu.. tadi dah p joging n p workout kat gym... kena kembalikan berat badanku huhuh

Anonymous said...

awang tak pe la dah slim.....
huhu.....

Awangku Johan said...

@@NURUL NADIAH MAMAT
haha... nk wat ketul2 je ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...