"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Sunday, January 16, 2011

Ben Ashaari!! Masihkah Kau Ingat??


Ohhh Tidakk.. Rupanya abg Ben ada kuarkan segmen terkini.. Kenapa aku tidak tahu?? Ini kerana aku terlalu sibuk dengan urusan di sekolah.. sehinggakan aku selalu terlupa nak buka laptop terutamanya blogku… Huhuhu..

Apapun, aku kena amik kesempatan yang ada ini tuk menghasilkan entry ini tuk segmen abg Ben… Kesibukanku menyebabkan traffic ku pun jatuh merudum.. Aku kena kembalikan traffic ku.. Huhuhu..

Ok lah.. mai sini ceq nak citer ini pasal aku ketika mula-mula berblog dulu…

Mula-mula aku berblog adalah disebabkan oleh pengaruh rakan hosmate aku.. Aku kutuk dia berblog.. “Kau ini asyik berblog jer.. apa la faedahnya”.. Selepas aku kutuk-kutuk member aku tu,… Akhirnya kena batang idung aku sendiri.. Aku pulak yang busy nak berblog.. Macam-macam la aku tanya kat dia.. iyolah 1st berblog kan.. so gtu la gamatnya.. Akhirnya aku lebih expert dari dia.. dan aku lebih banyak followers dari dia.. Fuhhh… aku pun berpuas dengan hasil blog ku sehingga hari ini…

Semasa aku dah terpengaruh dengan blog ini.. Hari-hari la aku update.. macam-macam citer aku masukkan.. macam diary la kunun.. Hahaha… Yang bestnya berblog ini aku mempunyai ramai kenalan maya.. sehinggakan ada yang dah jadi rapat, macam adik dengan abg.. macam adik dengan kakak.. pelbagai ragam laa.. Tapi yang dukanya pabila aku tak buka blog menyebabkan traffic aku jatuh contohnya pada minggu ini dan minggu lepas.. Ini disebabkan aku terlalu busy dengan aktiviti di sekolah.. Huhuhu.. So, aku kena kembalikan kegemilangan blog aku ini.. Aku tak nak blog aku ini dapat habuk jak.. Aku nak juga puaskan blogger-blogger yang membaca setiap entry aku.. Ehh!!! Ada ke blogger membaca setiap entry aku??? Huurrmm.. entah ar.. Kalau ada terima kasih la ek…

Kalau korang nak tau aku jelez dengan cik epal, Abg Ben Ashaari, Aizul Marcello, Irine Nadia Marcello dan blogger otai yang lain.. Kerana apa aku jelez?? Aku jelez dengan followers yang mereka ada.. aku jelez dengan entry mereka buat.. Aku berusaha tuk menjadi sebahagian daripada mereka.. Insyaallah… amin…

Hurrmm.. rasanya org yg 1st join blog aku ini adalah teman seperjuanganku di UPSI dan teman sejawatankuasa Mahasiswa Kolej iaitu Rijaluddin yang empunya blog Pemuda@gama.. Manakala yang memberi komen 1st dalam blog aku ini adalah Member aku juga yang mengajar aku wat blog serta member sejawatankuasa mahasiswa kolej semasa di UPSI iaitu Syahir yang empunya blog Nota Hati Seorang Lelaki

Haaa.. blog terkini yang follow aku ialah overscurry… kenapa aku follow dier.. coz aku suka follow blog-blog baru ini.. Hehehe.. Sebab tu aku follow blog dia.. Thanks ya Overscurry follow blog saya…

Oleh itu, kepada blogger-blogger baru.. korang enjoy jer berblog ya.. Coz berblog ini memang best.. macam-macam ragam serta macam-macam rasa yang akan kamu perolehi semasa berblog.. Jangan sesekali berputus asa yaa.. sebab blogger yang femez pun macam korang juga still terkapai-kapai.. tapi pabila dah matang berblog lihat lah hasilnya sebagai contoh abg Ben Ashaari.. Mulakan dari bawah dahulu.. ikut step.. jangan nak cepat-cepat naik ke atas… Ok.. itu jer nasihat dari saya..


Ok.. terima kasih..


21 comments:

Muhammad said...

hai..kita sama2 dah join segmen abg ben...he3

Anonymous said...

baik abang ! huhuu. betul kata tuh, jangan cepat nak naik je. pelan pelan kayuh kan ? hehe

yatie's EPISODE said...

datang singgah. follow ur blog. (:

Awangku Johan said...

@@Matika
hai...
yup.. Hehe.. slm perkenalan

Awangku Johan said...

@@k_Own
yup pelan2 kayuh.. takkan lari gunung d kjar..

Naz Al Yahya said...

hehe..lama x tgk johan publish crta baru. traffic turun ehh? takpe...ramai membaca, jgn risau trafik turun :

kamalgambargrafi said...

hai..
saje singgah..
gegar blogger u..
heheh
nice blog...
like it!!

Awangku Johan said...

@@ yatie's EPISODE
thanks ya datang n follow

Awangku Johan said...

@@Syarifah Nornazrah Al Yahya
tu la terlalu bz.. huhuhu

Awangku Johan said...

@@ KhairulMahzanMozaini@K.M.M
haha jom gegar blog u

Unknown said...

salam, tahniah krn jadi pilihan Encik Ben. saya suka kata2 perangsang yg penting diamalkan iaitu ...sabar

Cikgu Aini said...

cayalah.. heheheh. hebat nie.. salam kenai..

meriahkan followers awak juge..
meh singgah sini ye..

http://ainblogger.blogspot.com/2011/01/ben-ashaari-masihkah-kau-ingat.html

Awangku Johan said...

@@Abhamz
terima kasih..

Awangku Johan said...

@@puteri cahaya
salam kenal.. alaa biasa2 jak.. macam korang jg..

thanks ya follow

Areyoudys said...

as salam..
oo..nak naikkan jumlah trafik ya?
cara yang menarik untuk diapplikasikan, cara tukar tajuk blogger antara entri dengan blog.ni cara seo ni.sangat2 bagus.tapi seboleh2nya jangan ada entri ketenteraan.nanti berkemungkinan blog akan diziarah oleh ip dari israel.tak tahu kenapa pautan2 cari carian google diberi dari sana. adakah google telah dikuasai sepenuhnya?

o_O"

berminat nak tahu, sila pm saya.

Areyoudys said...

eh?tak perasan.
rupnya ni entri untuk segmen BA.dah tahu desikit sebanyak ;)
saya pun kadang2 jeles tengok follower ramai2 ni.tapi follower ramai2 pun, kalau kita jarang berinteraksi dengan follower pun, susah juga.macam nurul badiah.pening katanya nak membalas.last2 guna ym.haha.adoi.. :D

Awangku Johan said...

@@...
Hahaha... kena pndai bahagi masa hehe

Areyoudys said...

huhu..
kalau kita dah bahagikan masa sebaik mungkin, ujian-Nya mesti ada.huu..pernah sekali, tertinggal rakan kat belakang.'kejar' masa punya hal.adoi..
kalau blog ada fungsi auto-reply komen2 kan bagus.pasang widget diam2.hehe

FR said...

suka baca blog nie . 1st time singgah sini =)

Awangku Johan said...

@@...
hahaha.. boleh pulak gtu kan..

Awangku Johan said...

@@fathianRAIHANA
thanks ya singgah.. d harapkan singgah slalu n baca la entry2 saya ek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...