"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Monday, January 10, 2011

Aku Tak Kesah mengenai FACEBOOK!!!!

Tatkala dunia hari ini dikejutkan dengan berita Facebook nak tutup kedai pada 15 Mac 2011 ini, tetapi aku macam rasa tiada apa-apa.. Bagiku it’s ok, kalau itu dah kemahuan daripada CEO Facebook iaitu Mark Zuckerberg.. Apa boleh buat.. Terima jak la dengan hati yang redha biarpun kita yang merasa kehilangannya yakni Facebook…

Tapi kebanyakan mengatakan ianya berita palsu.. dengar-dengar ada anasir luar saja mengatakan Facebook nak ditutup.. Mungkinkah ada laman-laman sosial jealous dengan keunikan facebook yang menjadi pilihan utama di hatii pengguna-penggunanya.. Hahaha.. Adakah macam itu??? Mungkinlah kot kan.. Ini hanya taakulan aku la.. Hehe

Bagiku facebook nak dihentikan tak pa kot.. Asalkan jangan blog dihapuskan.. Huhuhu.. Blog ibarat satu saluran yang penting tuk abad kini.. Adakah?? Bagi aku laaa.. tak tau la bagi korang kan… Setiap orang ada pendapatnya masing-masing kan… So, blog macam sebati dah dengan diriku.. Kalau dulu aku mengutuk-ngutuk rakan-rakan aku buat blog.. Akhirnya aku pun terjerumus dengan dunia blog.. Apa hal… Hahahaha… Dalam blog macam-macam yang dapat kita hasilkan.. Biarpun ianya hanya berbentuk penulisan… Tapi pabila anda menulis ianya akan membuat anda gian.. Hehehe.. ingin menulis, menulis dan terus menulis.. Ingat!!!! Kita menulis bukan kerna nama.. Tapi kita menulis tuk kepuasan… Eh betul ke?? Betul la wei..

Dalam blog juga kita dapat merapatkan ukhuwah dengan rakan-rakan blog yang baru kita kenal.. Ada satu perumpamaan mengatakan “bagai hempedu lekat di hati”.. Hehe.. Apa-apapun berblog memang best laa… Hidup blogging.. Hidup blogging.. Undi blogger.. Aik?? Knp pulak ni.. Kena sampuk kot.. Hahaha



33 comments:

~HuSnA ShInA RaZaLi~ said...

blogging mcm dairi khdupan..hehe

Awangku Johan said...

@@ ~HuSnA ShInA RaZaLi~
kira macam tu la.. Hehe

monalea said...

facebook takdak takpe.jgn blog takdak...sunyi rasa hidup.

ijatnuar87 said...

hehehe...tau xper...kalu btol2 dihapuskan,mesti berlaku kejutan budaya kat malaysia nih...xkisah la,asalkan blogger.com ni tak ditutup,hehehe

man yusoef said...

aku pon tak kesah kalau fb di tutup...org dah salahgunakan fb skrg..buat group yg pelik2 lah...well, don't worry..mesti akan ada laman sosial yg baru akan kuar nnti kalau fb btol2 tutup..huhu

Dzu Aamal said...

betol2 .
jgn hapuskan blog !!
fb xpe ..:)

orang panggil aku mun. said...

yess!!hidup bloger! haha

nuhara said...

yup hara xkisah fb ditutp bgi jgn blog! :)

Awangku Johan said...

@@Monalea
a'ah mmg akan kesunyian kan.. dah slalu kita mgarang n macam2 g.. kalau xda cnfirm macam janggal..

Awangku Johan said...

@@ ijatnuar87
a'ah.. apa2pun blogger tetap d hati hehe

Awangku Johan said...

@@man yusoef
hurmm.. macam2 group yg wujud dlm FB tu.. kutuk2 itu la kutuk2 ini la.. apa dah jadi la.. harap2 kekalkan blog ni macam biasa.. jgn la kutuk mgutuk.. blog tetap d hati

Awangku Johan said...

@@cik Ladies
haha.. nmpaknya ramai yg suka berblog.

Awangku Johan said...

@@ SweetSyaza
blog mmg best..

Awangku Johan said...

@@ hacimun
a'ah.. idup blogger.. hehe

Awangku Johan said...

@@ nuhara
awang pun sama dengan hara.. blog jg pilihan utama..

Anis Shafeera Sapli said...

betul 2 betul...
skrg, blogging lagi best dari facebooking ...:)

Awangku Johan said...

@@Anishafeera Sapli
Betul2.. blog g best..

aDisH.sHidA said...

akak pun sama...x kisah pun fb ditutup...kalau sblm2 nie fs, tagged nie fb..twter je akak x join...ada kebaikan n keburukan sume nie...
akak sokong jgn blog ditutup dah la kan....mati akai la blogger sume...undi blog..sokong blogger

terokai seni said...

yahudi punya bio lantok ke diaaa

shichi_iza said...

semua pon sama je.... blog, FB,FS, twitter or apa2 je lawan lain kat dunia skrg.... semua org guna 4 kepuasan diri, guna tuk update daily xtvx tau pon ada juga yg sesedap rasa KUTUK yg lain... terpulang pd diri nak guna saluran yg dah ditadah depan mata ngan cam mna....

Awangku Johan said...

@@ aDisH.sHidA
hehe.. sama la kita kak.. jgn tutup blog..

Awangku Johan said...

@@cemomoi
hahaha..

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hurmm tu la.. dari saluran laman sosial ni la fitnah terbuka luas.. huhuhuu...

Kak Long said...

sesungguhnya saya tidak ada facebook. yeah! saya takde facebook, saya ok..
hehe.. blogging lagi bes rasanya..

FARHANA said...

betoll..say pun xkesah klu FB ditutup..frenster kn ade..cume dh lupe password..apepun...blog lg beshhhh....

Awangku Johan said...

@@Si DauN CeRi
wah happy x da facebook hehe..
yup blogging best

Awangku Johan said...

@@cerita-gadis-ini
Hahaha.. lama dah x buka FS..
yup blog best

Rina Rahamat said...

yelah..sy pun lebih suka blog..facebook tak minat..bukak pon kalu hubby suruh..blogging best!!

Liz said...

I setuju..facebook tak main lah..sedikit kebaikan..banyak keburukan..yes you're right mudahan kedai blog tak ditutup

Muhammad Izuan said...

saya sgt stuju. saya langsung xkesah ttg fb. bg saya fb memparahkan lagi kerosakan akhlak.remaja, bahkan bg yg dah berkahwin.

Awangku Johan said...

@@Rina
hehe.. bestkan blog

Awangku Johan said...

@@Liz
harap2 gtu.. jgn tutup blog

Awangku Johan said...

@@Muhammad Burn
betul kata kamu.. menjadikan remaja lalai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...