"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Saturday, January 1, 2011

Koleksi Komikku


Ok.. ada rakan blogger suh saya post komik2 dalam blog.. Haa.. ni la koleksi-koleksi komik saya semuanya dalam keadaan rapi.. Tapi ada beberapa komik saya di makan anai-anai.. Huhuhu.. Masa saya di UPSI, semuanya dah tak terurus sebab 3 tahun saya tak balikSabah.. So, sekarang ni semuanya dah terurus.. Hehe

Tapi yang sadisnya semasa saya wat spotcheck pada almari komik-komik saya..

Ada beberapa puluh komik saya hilang? Yang herannya sapa yang menghilangkannya, sapa yang mencurinya? Huhuhu.. Hasil pengumpulan komik ini adalah dari saya darjah 2 lagi shingga saya Upper Six.. huhu.. Nampaknya kena order kembali komik-komik yang hilang.. Saya suka memesan pos kat syarikat Comic House. Sdn. Bhd dan Komik dari syarikat Tora Aman Enterprise.. Tak minat Doraemon tapi komik selain Doraemon..

Komik-Komik dari syarikat Comics House Sdn. Bhd yang aku kumpul :-

- Mutiara Naga (Dragon Ball) - Full Set

- Misteri Naga (Dragon Quest) - Full Set

- Penyiasat Remaja

- Pakar Judo

- Kajika

- Juara Bola Keranjang

- Anak Sateria

- Panggung O Akira Toriyama

- Budak Getah (One Piece) - Komik ni la yg banyak hilang.. sapa curik.. my fevret anime

- Hunter X Hunter - Komik ni jg ada bbrp yg hilang.. sapa curik..

- Penyiasat Remaja Sekolah Q

- Yu-Gi-Oh

- Rave

- Yuyu Hakusho - Full Set

- GS Mikami - Full Set

- Dr Slump - Full Set (Fevret Anime)

- Juara Bola Keranjang

- Naruto


Komik-Komik dari Syarikat Tora Aman Enterprise :-

- Sarkas Karakuri

- Gash Emas

- Ushio dan Tora

- Bara Api Recca (Flame of Recca)

- RANMA

- Ideju

- MAR

- Peraturan Ueki

- Malaikat Nakal

- Devil-Devil

- Anak Kungfu Komang

- Ragnarok

- Raja Demon

- Pemburu Naga

- Pedang Sumpahan

- Rebirth


Komik dari syarikat lain :

- Fullmetal Alchemist

- Death Note

- Magic Teacher

- Satan

- Kyo Samurai Deeper

- Shaman King

- EyeShield

- Bleach

Huhuhu.... Akan ku kembalikan minatku tuk membaca komik...








49 comments:

JeffreeStar Makeup said...

bole pinjam x?! nak bace semua !

Awangku Johan said...

@@ A£iA
hahaha.. nk pinjam ke..
wah jauhnya nk pos.. hehe

whitecappuccino said...

banyaknyer komik! :)mmg minat sgt la ni yer

Nur Liyana said...

banyak nye komik!! le bukak pustakaan komik pas ni.. t yana le pinjam.. :DD

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...

wahh.. koleksi yang sangat berharga...
bukan harga buku n jumlah je yg bernilai..
tp kenangan semasa nk membeli, mgumpul dan membacanya dulu kan..
samalah minat kita...:D

Awangku Johan said...

@@whitecappuccino
a'ah minat sgt2 kak..
dlu masa budak2 ada simpan koleksi patung2 stiap komik tu.. tp smnjak bljr kat UPSI.. entah p mana dah smua patung2 tu.. anak2 buah amik.. hahaha

noreed said...

itu semua komik awang ke? mak ai banyak nya, dek...

Awangku Johan said...

@@y-A-n-A
a'ah.. leh bukak perpustakaan..
g pun saya dan kazen2 saya mmg giler koleksi komik2 so leh share komik tuk buka perpustakaan komik hehe

Awangku Johan said...

@@Al Meister Ex a.k.a MASTERX
betul kata kamu..
Tau tak masa zaman skol dlu.. sggup saya simpan duit belanja skolah tuk beli komik.. huhu.. bekal biskut jak p skolah..
yup minat kita mmg sama hehe

Farah Hanim Mohd Alwi said...

banyaknye ! xP

Awangku Johan said...

@@noreed
a'ah sis, tu semua komik awang.. sbnrnya ada lg.. tp just ini jak yg awang muatkan dlm blog ni

Awangku Johan said...

@@Farah Hanim
iya... mmg byk..

Unknown said...

wahhh byk btul komik

miss cloudy said...

wahhh..kagum tgk koleksi tuu.. salam singgah...novel takde ke?

Awangku Johan said...

@@sufian.ghaffar
haha.. a'ah komik dari saya kecik shingga skrg

Awangku Johan said...

@@miss cloudy
haha.. novel ada jg.
tp saya lebih suka baca Novel nukilan Habiburrahman El-Shirazy..
sebab saya tertarik stiap bait-bait ayat yang ditulisnya.. mmg kreatif, dan nahu dia pun saya tertarik.. serta pyampaian tulisan nya berdasarkan kajian beliau

Mugmerah said...

wah bnyaknya komik.. giler kentang..!! hahaha.. terkejut sy tgok..

Syarmira Sakawi said...

waa... manyaknye komik.. dulu suke kumpol gak. baru ade 50. sejak jadi student n blh bace on9 tu yang dah berenti kumpol. tapi seyes kamu boleh bukak kedai komik suda

Budak Botak said...

byknya, he3...

Bdk Botak ada gak Conan...

syana ~comelstory~ said...

ni leh buat libry komik nih.... =)
penyiasat remaja ada tak?? " hajimi kindaichi..."

madam j said...

Wow!! I'm impressed...

Awangku Johan said...

@@mugmerah
saya mmg suka baca komik hehe

Awangku Johan said...

@@MingMing
dah minat.. so apa leh buat.. hehe
a'ah leh buka kedai komik dah

Awangku Johan said...

@@Budak Botak
Conan saya x kumpul.. coz kazen saya dah ada.. so just pinjam kat dia jer.. hehhe.. dia collect semuanya

Awangku Johan said...

@@cik SYANA'S @ I-cha comel
haha..
pyiasat remaja.. dah byk hilang..
huhuhu kena pinjam tp x kembalikan..
mmg best komik pyiasat Hajimie Kindaichi tu

Awangku Johan said...

@@Madam j
hahaha..

aDisH.sHidA said...

wooooooooooooooooooow...banyak nyer kalah kat library...nak pinjam leh x

Awangku Johan said...

@@aDisH.sHidA
sis.. mai la dtg rumah hehe

Mr. N said...

biar betul!! wah lah!

Awangku Johan said...

@@sembil9n
a'ah betul la ni..
saya da koleksi button badge jugak..
bgitu jugak dgn key chain dan koleksi duit2 lama serta duit dr sluruh dunia

ijatnuar87 said...

woooouuuwww....banyakknyer...agak2 dalam berapa ratus nih?dah ribu2 ringgit kan ko berabis sumer nih,hehehe....blh pinjam nih,hehehe

Awangku Johan said...

@@ijatnuar87
hurmm x tau dah brp puluh ribu ratus ringgit dah.. nk pinjam.. blh jer.. g pun awang slalu beli men pos order jer coz murah drp Awang beli kat kedai d sabah ni.. mak aii.. mahal giler ar shinggakan cecah rm7 1 komik huhu

ijatnuar87 said...

owh...ptt la...kalu beli pos tmbh singgit jek kan...mmg berbaloi2 la gitu...tp lama tak nk smpai tu?

Awangku Johan said...

@@ijatnuar87
a'ah betul kata kamu.. klu order leh murah sikit hehe..

x la lama sangat dlm 2 minggu gtu jer.. 1 minggu pos ke sana.. pastu 1 minggu datang p sini..

suka cartoon said...

wow..banyaknyer,..huhu...kiter geng r..huu

Awangku Johan said...

@@suka cartoon
Haa.. ok jer hehe

EMi said...

Kini anda boleh menempah komik secara online melalui Comics Directory di www.comicsdirectory.com.my :).

synadee said...

Beli kat mana death note dan fullmetal alchemist?

synadee said...

Beli kat mana death note dan fullmetal alchemist?online ke atau dr syarikat mana.boleh beritahu tak?

synadee said...

Bli kt mane

Awangku Johan said...

@@suka cartoon
hihihi ni koleksi semasa saya d zaman skol.. smpai skrg still g ada... now nk order kembali2 komik2 yg dah rosak huhuhuhu

Awangku Johan said...

EMI
thanks

Awangku Johan said...

@@synadee
ada jual kat kedai2 majalah n komik

Unknown said...

assalamualaikum saudara.tumpang tanya.stil simpan sarkas kara kuri?ada jilid berapa ye?saya berminat nak beli

Unknown said...

assalamualaikum saudara.ada simpan sarkas kara kuri lagi?complete set x?saya berminat nak beli.

Mr Api said...

Cayalar bro. sama lar kite pengumpul komik..

tp nk tnya tau x kt mane nk carik gto vol 5 n death note vol 12? kat smenanjung nh xjumpe dah komik nya. tora aman da xkluakn lg gto.

Awangku Johan said...

@Mr Api
tak pasti la d mana nk perolehinya.. rasanya d kedai2 buku kalau d sabah ni mcm ada jer jual buku2 yg keluaran lama...

Mr Api said...

yker.. segan nak mntx tolong nh. p nk tnya je dlu.kot2 kalau jumpe kat sabah gto vol 5 n death note vol 12.. boleh kirim x? nak chas lebih skit pun boleh. tq
:)

Mr Api said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...