"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Saturday, December 25, 2010

Kakak dan adik iparku dengan alat solek



Kemarin 24 Dec 2010 saya dan adik-beradik saya pergi shopping di Kota Kinabalu. Hurmm, shopping tuk beli pakaian sekolah anak-anak kakakku…. Terlalu banyak yang nak dibeli.. Beli beg sekolah la, kasut, baju sekolah, baju pengawas, alat-alat tulis dan macam-macam lagi..

Teringat zaman saya berskolah dlu.. macam-macam nak dibeli.. sekarang ni hurmm tgok akak jak la beli alat-alat tuk anak2 dia bersekolah tahun hadapan.. hahaha.. Saya x nak beli baju tuk mngajar tahun dpn.. dah ada yang lama, so still leh guna lagi.. lagi pun blm dapat gaji.. So, maybe bln 2 baru dapat gaji..

Kat Kota Kinabalu memang sesak giler, apa tidaknya ramai yang shoping tuk sambut Christmas.. dah la jalan sesak, pusat-pusat beli-belah pun sesak.. arrgghhh buat saya tension..

Yang paling saya malas, pabila kakakku dan adik iparku pegi beli-belah kat alat-alat solek.. aduh, saya paling malas dan x suka ar menunggu orang yang pilih itu la, pilih ini la.. pilih eyeshadow la, make up itu la, lipstick la, mascara laa… aduh wat saya pening.. huhuhu.. banyak betul dorang beli alat-alat solek.. huhuh.. Ini la kan,.. dah nama pempuan tak sah dengan alat soleknya..

Saya just duk diam dan tunggu serta lihat karenah mereka.. huhuhu

8 comments:

aDfeez said...

satu benda yg sama dr dlu smpai skg... benda nielah.. asal tahun bru je.. suma kanak2 dengan mak2 ayah2 sume akan berduyun2 beli brg bru.. excited nk pergi sekolah dengan brang bru.. hehe...
keseronokan tu masih wujud hingga ke hari nie :D

Anonymous said...

salam cikgu..
tu namanya praktikal cikgu..nanti untuk anak isteri sendiri dah pass.... :)

RIAN said...

saya perempuan tapi takda mekap.
adakah saya tak sah sebagai perempuan?
hehhehe.

Awangku Johan said...

@@ADfeez
dah jadi rutin tahunan tu AD

Awangku Johan said...

@@abgreds
waalaikumsalam..
hahaha.. praktikal ek..

Awangku Johan said...

@@RIAN
hurmm sah la..
tak semua pempuan minat pada makeup just peratus yg kecil yg x minat pada makeup.. hhuhuhu

shichi_iza said...

hahahhahahaha

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...