"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Saturday, November 6, 2010

Geram dengan PTPTN...!!!!

PTPTN

Aduuhh, bosan dah saya nak menziarahi laman PTPTN ni. Tiap-tiap minggu saya akan menerjah laman tu tuk tengok sama ada saya punya status dah boleh d update atau belum..

Padahal batch pelajar 2006 dah boleh membuat Kemaskini Maklumat bagi Permohonan Penukaran Pinjaman (3%) kepada Pembiayaan Ujrah (1%). Padahal tarikh mula mengemaskini bagi pelajar intake 2006/2007/2008 adalah pada 20/9/2010.. Masalahnya sekarang, kenapa saya tak boleh kemaskini ek..

Dah banyak kali saya masukkan IC dan Email saya tapi yang tertera adalah adalah statement yg sama seperti ini Rekod pinjaman anda dalam proses semakan. Permohonan boleh dibuat mulai 1 Januari 2011. Apakah jadahnya statement begini keluar??? So apa maksudnya statement ni..

Perkara seperti ini bukan saya seorang sahaja mengalaminya, ramai pelajar-pelajar Universiti lain mengalaminya. Di dalam FB ada la satu group mengenai PTPTN.. Ini la FB tu PTPTN (3% - >1%).. Ramai pelajar-pelajar universiti lain kesal n bingung dengan statement tu.. Padahal tarikh update tu memang dah berlalu pun.. Huhuhu..

Aritu saya ada call ke PTPTN, jawapan yang diberi “Adik, tunggu jak la sehingga 1 Januari 2011”… Jawapannya tidak menyakinkan saya.. Huhuhuhu… Sepatutnya mereka bagi tahu apsal masalah seperti statement di atas tu berlaku.. Ini jawapan yang diberi seperti melepaskan batuk di tangga jak.. Huhuhuhu.. Sabar jak la…

So, jawapannya… Tunggu sehingga Januari 2011 ni…

Sian, bagai insane terpedaya.. Padahal rakan-rakan classmate aku semua dah boleh update.. Hanya dlm 10 orang gitu jak yang belum, disebabkan statement di atas tu… Huhuhuhuhuhu….

9 comments:

BUNGA said...

salam
sabar jer la yer.. ptptn mmng bnyk prob..w/pun sy bkn peminjam ptptn, tp tempiasnya saya pun rasa.. rasa skt hati jugak dgn ptptn yg x efficient..

azwa amani said...

awin pun belom kemaskini lagi ak...

ewanthology said...

sabar... deal dgn jabatan kerajaan memang banyak karenahnya..huhu

noreed said...

terjah jer lah opis mereka kalo ada masa. dah susah sangat. call pun tak membantu...haish

Awangku Johan said...

BUNGA --> yup, hnya sabar iak yg termampu..
Awin --> ya ka..
delarocha --> a'ah mmg byk karenahnya.. huhu

alin said...

wowowo..terasa dengan kata2 encik delarocha..kekekekeke..sbb saye pn keje ngn government..aiyoo..pasal ptptn ni saye pn xpaham lerr..pape pn tunggu je la ye..biasanya dekat2 akhir tahun ni,org kewangan busy giler..termasuklah org mcm saye..wuwuwuwu.. T_T
kdg2 org bawahan ni xtau pape sgt..org atasan yg lebih tau..so nk tau result,samada cepat or lambat tu je la..n biasanya org2 atasan ni byk sgt meetingnyeeeeee..isk!ape saye bebel panjang2 kt sini plak..kehkehkeh..papehal pn TUNGGU je laaaa...daaa~ ;p

Rara Farah said...

ptptn mmg susah sket...da rmai kwn sy yg komplen tp cam bese la..xde tindakan susulan pon yg dibuat...

Awangku Johan said...

rossa --> Huhuhu.. tu jak yg leh d buat TUNGGU..
Farah --> a'ah betul tu.. sabar menanti jak ni

sehshari said...

Pasal ujrah ptptn tu, dia buat secara berperingkat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...