"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Friday, November 19, 2010

Destinasi Terakhir --> Kampung Halaman

Welcome home.. welcome home.. tu la yang di panggil oleh semangat rumahku.. Hahaha.. Giler ke apa, rumah berkata sedemikian.. Kalau rumah berkata-kata macam tu cnfirm aku tak nak masuk dah.. ahahaha.. Jam 2.25, saya tiba di rumah di Kampung halaman d Kampung Menumbok, Sabah… Sejak sekian lama meninggalkan akhirnya, kembali ke tempat asal juga.. hehe…

Lewat tiba di kampung disebabkan saya dan adik-adik yang lain menziarah ke rumah kakak saya di Papar.. Kemudian baru bergerak ke Beaufort… Di Beaufort, bapa menunggu kedatanganku dan berehat sekejap tuk menunaikan Solat Jumaat di Masjid Beaufort…

Khutbah Jumaat hari ini adalah “Kaya di Dunia dan Jangan Muflis di Akhirat”… Kebanyakkan umat islam pada hari ini terlalu mengejar duniawi, langsung tidak mengingati akhirat.. Di manakah nilainya dunia ini jika tidak di akhirat.. Dunia ini hanya sementara, akhirat juga yang kekal abadi.. Rasa terharu dan tersentuh mendengar khutbah tadi, coz manusia sekarang lebih mengejar kemewahan dunia berbanding akhirat.. Umat islam pada hari ni langsung tidak mengerjakan solat, puasa, zakat, bersedekah dan lain-lain lagi.. Amat rugi seorang manusia itu jika tidak mengutip amalan tuk bekalan di akhirat… Huhuhuhu.. Oleh itu, kerna sentiasa muhasabah diri.. Kita hidup untuk apa???

Ohh… saya dah kluar tajuk ini.. mcm nak pegi berkhutbah pulak.. Hehe.. Dlu zaman-zaman skolah pernah ikut pertandingan Khutbah.. saya dapat Naib Johan, kalah pada imej penampilan diri jak.. coz time tu pakai baju skolah… Hehehe…

Ok, berbalik pada crita tadi.. Setelah saya tiba di rumah terus menerjah bilikku yang dah lama ku tinggalkan… Saya mengemas barang, menggantung baju dan lain-lain lagi.. Rumah sedang di Renovate.. Coz bulan Dec ni adik saya kawin... [ abang dia ni lama lagi nak mendirikan masjid ]...hehe... Adik dah langkah bandul.. So, apa patut saya minta ya kat adik???? Kamera DSLR... blh ke??? hahahahahahaha.....


Rumah sedang di renovate.. coz bln Dec ni adik Kawin


Ini la rumah AK.. pnjang kan.. ada 10 bilik... rumah atas air..


12 comments:

Just Me! said...

w0wwww.....besar nye umah....10 bilik tu.....

Cik Mus said...

cantik rumah, nampak nyaman dan selesa :)

Awangku Johan said...

>>Just Me!
Eh, biasa jak... spt rmh kg lain..

>>Cik Mus
thanks.. skrg ni musim panas.. ptg2 cnfirm panas.. tp bila dh mlm fuhhh sejuk giler.. dkt laut kan

Cik Mus said...

bestnya rumah tepi laut ! xpe, panas sikit je tu. :)

Mohamad Yusrizal Yaakub said...

wah...10 bilik?? then atas air lagi...mmg lain dr yg lain la..

Awangku Johan said...

>>Cik Mus
Yup, kira panas ala2 kadar jak la.. tp mlm tu yg best sjuk hehe...

>>Mohamad Yusrizal Yaakub
A'ah.... rumah atas air.. dah berusia 24 thn

whitecappuccino said...

Seronok kan dpt balik rumah kita?? :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

cantik rumah..10 bilik pula tu..LM sukarumah kampung.
p/s:bila awangku nak naik pelamin?haha

thomas said...

Sudah selamat sampai di rumah pun,
masih belum siap lagi nampaknya.

Awangku Johan said...

>>whitecappuccino
Yup mmg sronok, tp Awang masih lg mau tuk merantau tuk mncari pgalaman lain.. Tp dah ini takdirnya trima jak

>>Lydia Miza (Aidyl Azim)
Ohh suka rmh kg.. best kan..
Alamak soklan cepu emas.. Lama lg la nk naik pelamin.. Biar adik dlu.. Rasanya dlm 4-5 thn akan datang kot.. Blm ada sapa2 g..

>>uncle thomas
Yup, dah smpai rmh.. Nmpaknya still lg blm siap.. hehe

whitecappuccino said...

xpe, nanti kumpul duit leh gi merantau lagi..

Awangku Johan said...

>>whitecappuccino
yup, gtu la caranya agaknya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...