"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Monday, November 1, 2010

Rumah Puaka --> Lawak


Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.

" Kenapa ? " lelaki itu bertanya.

Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata, " Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini !

" Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian. " Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini ! "

skadar hiasan ek....


MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan !

5 comments:

Abhamz said...

salam, sungguh mudh mencari jalan penyelesaiaan...rumah dipersalahkan...wlpn nampak kelakar nmn pengajarannya bermakna...jika sesuatu hbgn itu ada masalah perlu tengok diri masing2..

Awangku said...

Abhamz --> wassalam, yup.. tnpa mncari sebab musabab yg bernas gni la hasilnya.. bnda yg x patut d persalahkan.. Hubungan yg bermasalah tu blh d lihat pd diri individu, kalau la hubungan tu xda jln pyelesaian mnta la bantuan pd yg arif spt kaunseling dan ustaz2 n ustazah tuk mnta pndapat.. bukannya main serkap jerang jak tuk selesaikannya tnpa ada musyawarah..

azwa_amani said...

errmmmmmmmm..no komen...xpenah kawin..xtahu lah..hehehhe

Awangku said...

Awin --> hahaha.. nti kawin tau la tu

Nurul Wahida said...

hehe..erm..kalau keadaan cam ni..mmg patut rumah dipersalahkan...mungkin lepas suami ckp cam tu...isteri rasa x jadi nk pindah umah...hehe..kalau sy..x jadi pindah n biar laki tu yg pindah..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...