"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Tuesday, November 9, 2010

Lawak Cucur Prawn.. Hahaha


Di suatu pagi,sorang mamat ni pegi la beli kuih kat sorang makcik ni. Dia tengok semua cucur udang makcik ni jual takde pun udang ditengah-tengah cucur tersebut...lalu si mamat ni pun tanye....


Mamat : Makcik,apasal semua cucur udang makcik takde udang? Bukan ke selalunyer orang jual ada udang kat tengah cucur tu.

Dengan muke selambernyer...makcik tersebut menjawab...

Makcik : Eh,makcik tengok orang jual cucur badak takde pun diorang letak badak..so,makcik pun takde la nak letak udang...

Mamat : ..........@#$%




alahai sedap nyerr laaaaaa....


p/s..kalau korg jadi mat..ape korg nak bgtau kat makcik tue????...jawab,,jgn x jawb,,


Kredit to AWIN

20 comments:

piKOk said...

mak cik yg bijak..wahaha

cik EPAL said...

tak tahu la nak jawab apa. tapi nampak cam sedap je cucur udang ni. hehe =)

Awangku Johan said...

piKOk --> haha, ni makcik terpelajar taw.. mkcik yg dpt 1st Class kat U.. hahaha..

cik EPAL --> rasa nk mkn jak kan.. hehehe

CeeKeen said...

hahaha...kalo lah cucuk badak nk kene letak badak gak, ape rupe nyer da...hahahaha..

Khumaera Ismail said...

hahahahaha~ bijak2..rase na penampau je makcik tu..

Lelaki Ini said...

huhuhuh..
lawak lew!

NiaNurani said...

hehe..kan da kena..klau jdi mat,

"eh, sya xperasan la pula selama ni cucur badak tak ada badak dalamnya.." heheh
(agk kurang sopan jwpn mat nie..jgn tiru yer..mat je bleh gune ayat ni)=)

Awangku Johan said...

CeeKeen --> haha comel la ruponya..
Khumaera --> haha.. mmg mkcik bijak
Lelaki --> haha

Awangku Johan said...

Nia Nurani --> ahahaha.. mmg jwpn yg blh myakiti hati mkcik tu pulak hahaha

Azwani said...

salam ziarah. hihi bijak la mak cik tu bagi jawapan...

Awangku Johan said...

Azwani --> makcik berpelajaran kan katakan hehe

aeinio said...

padan muka aku... kan kan kan...?

Awangku Johan said...

aeinio --> haha.. mmg padan muka aeinio.. hehee

azwa_amani said...

nak makan cucur...

Nur said...

amboi mak cik nih...kalo letak badak kan x muat kuali plak...
hahhaha:D

aQbukanPuteriKepadaRaja said...

jwb la....
udang tu kecik blh letak atas cucur...
badak tu besar mana boleh letak atas cucur......

salykin sobry said...

mat: mcik, badak kn antara haiwan hampir pupus..klau cucur badak letak badak, cian cucu sy xknai badak nnt..waaaaaahhhahaha

Awangku Johan said...

Awin --> huhu.. kafe Khar dah tutup..
Nur --> haha.. mmg x akan muat kuali.. biarpun kawah besar tu pun x muat.. hehe..
aQbukan --> haha.. klu badak nk letak atas cucur ntah brp karung tepung nk d pakai.. haha..
salykin --> haha.. wah. prihatin.. kan dunia ni kita pinjam dr anak2 cucu cicit kita

shichi_iza said...

confirm macik 2 xniaga lagi pastu..... hehehe

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
haha.. wallahualam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...