"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, November 3, 2010

Kerana Kita


Zaman ini wang menjadi penentu. Sama ada berkuasa atau tidak. Selesa atau sengsara. Wang itulah yang menjadi Raja segala-galanya…. Hurmmm

Zaman ini sayang bukan lagi ketaatan melainkan percaturan. Andai cukup pakej (cantik/ kacak, bijak, berharta) maka pasti menjadi kegilaan. Akibatnya lahirlah bayi haram… sian baby2 tu d buang gitu jer.. mcm xda perikemanusiaan… Inilah kejadahnya…

Zaman ini sudah tidak mengenal kasih dan setia. Yang ada cuma perjudian nasib: bahagia atau derita… Cerai tu dah mnjadi perkara biasa pada masa kini.. Dapat dibuktikan pada artis-astis ngara kita…..

Zaman ini hidup bukan lagi memberi penghargaan, melainkan menghamburkan kemarahan dan kekesalan… Timbulnya budi bahasa, serta adapt-adat ketimuran d ketepikan.. Ibarat Malukut d Tepi Gantang… Ohhhh.. parah weiii…

Zaman ini cinta bukan lagi untuk berkongsi tangis dan tawa, melainkan tempat untuk melampias nafsu dan amarah. Buktinya wujudnya keganasan rumah tangga yang berleluasa d negara kita ni… Apa nk jadi laaaa….

Semakin lelah melalui zaman ini. Kenapa tidak kita kembali pada yang asal. Kalau ibu bapa dan masyarakat terdahulu boleh mencipta bahagia tanpa perlu memikir persengketaan yang tiada berkesudahan, mengapa kita masih memilih untuk melalui onak yang kita sendiri ciptakan?

Cinta dan manusiawi semakin tidak berharga. Kerana kita.

10 comments:

azwa_amani said...

1 penulisan yg baik...congrate...suke..like this

Awangku said...

Awin --> cepatnya mengomen.. padahal AK dah save tuk auto post.. hurmm x jadila huhuhu.. Apa2pun thanks..

alexa yussida said...

best2...agree with u awangku..keep on writing:)

azwa_amani said...

entahlaa ak....bukak2 tgok ak ade entry baru..bace jelah...pastu..sebagai 1 sokongan adik kepada abgnyerr...komen laaaa...heheheh..pastu tgok balik...baru 1 minit post...dah ade komen.heheheh..:)..jangan marah nanti kne jual

Awangku said...

alexa --> thanks ya..
Awin --> ish x dop nk marah ar.. sukaak lagi ehehe

zmah said...

INGAT satu....WANG BUKAN SEGALANYA>

Zurina Jamjin said...

Nice..aku pun mau cari bahagia sebenar awg..hehe

Awangku said...

Kak zmah --> Yup, betul tu.. wang bukan segala2nya.. Skrg ni terlalu ramai manusia mengagung2kan wang.. huhu

Zurina --> insyaallah.. find it ek..

shichi_iza said...

kenapa kita x kembali ke asalnya????????????????????? senang je nak jawab, sebab perubahan..... ramai dari kita yang hanyut ngan perubahan yang telah d cipta oleh orang lama. orang lama buat perubahan tuk kebaikkan tetapi kita menyalah ertikannya.... knon2, zaman berubah n xsesuai amalan hidup dulu d praktikkan lagi....

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
yup,, saya stuju dgn kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...