"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, November 10, 2010

Aduhaaiiii Pak Pandir !!!!


kuikuikui...haha...sy ade satu citer pasal pak pandir yg agk cerdik pandai nih...hehe...alahai...pandir....

pandir , seorang anak yatim yang taat pada perintah ibunya .

suatu hari ibunya menyuru pandir membelikan ubat sakit perut .

ibunya memberi pandir wang dan menyuruh pergi ke kedai Ah Seng untuk membelikan ubat .

ibunya meminta pandir mentanyakan BERAPA BIJI MAKAN , HARGA UBAT kepada Ah Seng .

lalu pandir pun pegi ke kedai Ah Seng .

selesai membelikan ubatan , pandir pun mengingati BERAPA BIJI MAKAN , HARGA UBAT sambil berjalan ke rumahnya . percakapan nya begini :

" 2 biji sekali makan , 8 ringgit "
" 2 biji sekali makan , 8 ringgit "
" 2 biji sekali makan , 8 ringgit "

tiba-tiba pandir terjatuh akibat tersadung batu .

mujurlah ubatan nya tidak berterabur .

lalu pandir pun menyambung semula percakapan nya .

" 8 biji sekali makan , 2 ringgit "
" 8 biji sekali makan , 2 ringgit "
" 8 biji sekali makan , 2 ringgit "

KEESOKAN HARINYA PANDIR MENJADI YATIM PIATU !!!

wakakakakaka..sian pak pandir... (:

15 comments:

man yusoef said...

haha...sengal je..tapi nilah cerita komedi yg glamer time dulu-dulu

azwa_amani said...

adoyaii pak pandir...

ChemSO said...

hahahahahah...macam2 citer pasal pak pandir ya...yg ni 1st time baca

zacky ~786~ said...

hahaa.~ keciann..

Bayu Kenangan said...

ha...ha...ha... terover dose ibu die ye... cian... itulah dia ragam pak pandir

Nadira Nasarauddin said...

haha! nice joke.
tapi kesian kat dak pandir tuh..

Rozuan Ismail said...

lawak tol..haha

p/s jom komen blog saya

Awangku Johan said...

man --> mmg cerita komedi zaman dlu2 yg femes kan..
awin --> hahaha..
ChemSO --> byk versi citer pak pandir ni..
zacky --> mmg kesian..
Bayu --> dah mkn 8 biji mmg overdose.. hehe
Nadira --> yup, kesian.. jadi yatim piatu
Rozuan --> haaha.. mmg lawak..

shichi_iza said...

ala ciannya..... ada plak mkn 8 biji....

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hahaha.. mmg kesian thp gaban

shichi_iza said...

gaban pon kalah dah ni.... hahaha suka2 hati je pak pandir ni

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
maybe pak pandir ni dah nyanyuk yg teramat2 sgt tu hehehe

shichi_iza said...

ish3 pak pandir ni.... mmg dah nyanyuk tahap kritikal dh ni...

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hurmm.. x tau la

shichi_iza said...

haha.... jahat la plak ketawakan pak pandir ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...