"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Thursday, November 4, 2010

Isteri Bertuah ---> Lawak.. Hehehe


Seorang lelaki sedang melintas jalan bersama isterinya pada suatu
petang. Nasib malang menyebabkan dia kemalangan. Isterinya selamat
tetapi si suami mengalami impak dikepalanya menyebabkan dia koma selama
beberapa hari. Akhirnya si suami telah terjaga dari komanya.

Bila dia membuka matanya, dia dapati isterinya sedang bersedih
disisinya. Si suami pun memegang tangan isterinya sambil berkata dengan
suara penuh kesayuan; " Ayang sentiasa disisi abang tak kira masa. Masa
abang tengah belajar di U dulu pun, abang sering gagal, dan ayang
sentiasa berada di sisi memberi dorongan supaya abang terus mencuba..."

Si isteri menjadi sayu. Si suami menambah " Masa abang tengah cari
kerja dulu pun, abang gagal nak dapatkan sebarang jawatan dalam iklan,
ayang masih di sisi, tanpa jemu. Siap tolong carikan dalam paper lagi
jawatan kosong untuk abang..."

Air mata si isteri bergenang. Disekatnya air mata dengan hujung baju.
"Bila abang dah dapat kerja, abang kerja sunguh-sungguh untuk kita.
Tapi bertahun-tahun tiada kenaikan gaji dan pangkat. Hinggalah sekarang
.. ayang masih di sisi abang.

"Dan baru ni abang dah terlepas kontrak RM5 juta hanya kerana silap yang
kecil, abang dipecat dengan notis 24 jam, ...ayang masih disisi.

Mata si suami pula bergenang, "Dan.. sekarang abang terlantar disini.
Bila abang sedar ayang masih juga disisi." Esakkan si isteri bertambah
kuat...

Si suami berkata lagi, "Abang rasa ayang ni bawak sial la .... BERAMBUS
KAU SEKARANG!!

nota : kalu dapat laki gini, apa korang buat???? Hahahahahahahaaha ~~~ (geli ketiakku) hehe

10 comments:

azwa_amani said...

sedih lah hati~~~~~~~~..(bace sambil kesat air mata gune tisu premier...)

Ibnu Jamaluddin said...

Tak mengenang jasa langsung si suami, 'hadiah' terajang lebih baik untuk dia...
Sedihnya...
(Tak lawaklah... hu3)

Awangku said...

Awin --> haaaaa... terasa ke awin.. huhhu

azwa_amani said...

laaa.apesal nak terase plak....huhuhuhu..lawak laaa

♡ Sutera Kasih ♡ said...

hahaha kalau saya lah jadi isteri tu..bg pelempang cket hahaha xdalah gurau jak bahh :P

*lucu*

Awangku said...

Awin --> oohh lawak ek.. hehe
Sutera Kasih --> wah klu ist3 bg pelempang mak ooiii ganaih ni.. hehe

✿....rossa alina....✿ said...

ingatkan nak touching tadi..sekali ending dia cmtu plak..cehh!!wat penat je nk tacing2..hahahahaha..

Awangku said...

rossa alina --> hahaha..

aYaz said...

suami tak reti bahasa namanya tuh...

Awangku said...

aYaz --> haha, no komen..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...