"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Sunday, November 14, 2010

Loyar Buruk 3


Seorang mahasiswa sedang asyik berbicara dengan seorang pengemis tua di depan kampus Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).



Mahasiswa : Sudah lama mengemis di sini pakcik?


Pengemis : Ya..... lebih kurang sudah 8 tahun , nak .


Mahasiswa : Wah, sudah lama juga ya pakcik..sehari biasanya dapat
berapa pakcik?


Pengemis : Paling sedikit RM50.00 nak ..


Mahasiswa : Banyak juga ya pakcik


Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...


Mahasiswa : Ehhhh.....keluarga ada di mana?


Pengemis : Anak pakcik semuanya ada 3 orang, yang pertama ada di Universiti Putra Malaysia di Selangor, yang kedua ada di Universiti Utara Malaysia di Kedah dan yang ketiga di Universiti Sains Malaysia di Penang...


Mahasiswa : Subhanallah, hebat-hebat keluarga pakcik ni...boleh tahan juga yerrr.. Eh..Anak pakcik tu semuanya masih kuliah?


Pengemis : tak arrrrrr....semuanya mengemis seperti pakcik..

Mahasiswa : Haaaaa….????????????? @#$#@%^&^#



P/S : Hahaha… Bersemangat betul ya mahasiswa UPSI tu bertanya.. (Mahasiswa itu bukan saya wooooo.. hanya rekaan semata-mata) hehehe

17 comments:

Rozuan Ismail said...

haha..bapak borek anak rintik

azwa_amani said...

seb bek x cakap...anak pakcik kecik2 dah msuk u....huhuhu..kecik2 dah mnegemis..

My Little Diary said...

hehehe.... pandai pakcik tu, buat lawak university...:p

ahmad jo said...

hakhakhak... :))

Awangku Johan said...

>>Rozuan
haha.. mmg bapa borek ank rintik

>>Awin
Hahaha...

>>My Little Diary
Mmg pakcik tu terpalit dgn kebijaksanaan ilmiah.. sbb tu leh wat lawak universiti.. hehe

>>ahmad jo
Haiii gelak jak.. haha

azwa_amani said...

huhuhu..:)..senyum dalam hambar

Awangku Johan said...

>>Awin
awat snyum dlm hambar?
sedih ke lagu AK ni

dayah SnoW Heuka said...

muehehe klaka seyh blur2 jek adehhh @__@

Awangku Johan said...

>>dayah SnoW Heuka
hahahaha.... klaka.. warisan kuarga tu hehe

~Cik S~ said...

hee..dah macam kerja tradisi turun temurun plak

Awangku Johan said...

>>~Cik S~
a'ah tradisi turum temurun la ni..

Prince Halilintar said...

lor..semua dah ikut jejak bapaknya..haha..mayb lumayan kot jd pengemis..ahhahaaa

Awangku Johan said...

>>Prince Halilintar
hehehe..

shichi_iza said...

hairan palk pacik ni mngemis tapi anak study kat U, rupa2nya..... hampeh tul pacik ni... @_@

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hahaha.. mmg hampeh kan..

shichi_iza said...

mmg hampeh, ni kalau jdi kat diri sendiri mesti wat muka blur depan pacik 2.... hehe

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hahahhaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...