"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, November 6, 2010

Al-Kisah Si Penjual Teluq


Di sebuah pasar tradisional.

Pembeli: "Dik, telur sekilo berapa?"
Penjual: "Telur ayam atau telur itik?"
Pembeli: "Telur ayam."
Penjual: "Telur ayam biasa atau ayam kampung?"
Pembeli: "Ayam biasa."
Penjual: "Yang tempatan atau yang import?"
Pembeli: "Yang tempatan."
Penjual: "Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor atau Tampin?"
Pembeli: "Yang Ipoh lah..." (Sambil terlihat kesal).
Penjual: "Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?"
Pembeli: "Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?"
Penjual: "Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.


P/s..korg nak cakap ape lagi kat penjual tu????


ihsan dr Awin

14 comments:

sofi said...

x nampak lah... ungu bebenor.. hehe

delarocha said...

haha... memang pandai berbual mamat tu

fathiah said...

hahaahaha. agak lucu r :)

Awangku said...

sofi --> haa.. x nmpak..
delarocha --> hehe... pndaikan dia berbual, pjg lebar.. hehe
fathiah --> tak blh tahan kelucuan penjual tu.. hehe

azwa_amani said...

ak.....lepas nie kalau ade or tanyer kat pejabat pasal ape2 je kan...cube 1 hari ak jawab macam nie...ajak borak2 dulu...hikhikhik....bermesra lah ngn student dulu..hikhikhik... :P

Awangku said...

Awin --> aik, hari AK wat gtu.. AK ajak2 borak.. yg nakalnya.. beberapa budak dh terkena hehe.. dorang dtg p kaunter, pastu tnya mcm ni. Abg nak pngesahan stay kolej.. pastu AK jawab ar.. Adik ada bawa cop tak?? pastu budak2 tu pun terpinga-pinga.... hahaha.. depa ingat cop apa.. Iyalahkan, kata nk wat pgesahan.. so mana copnya.. hehehe

AFITI said...

hahaha..kelakar btol...tu dh mcm nk jadi loyer buruk dah tu...penjual oii..haha

ariey said...

best tull. hahaha.. try buat kat sekolah... compom kena lempang...

azwa_amani said...

owhhhh..sape lah yg malang terkena tu ek..hikhihik..bagus2..buat lagi ek,,tapi bukan akt awin tau...

shichi_iza said...

nasib la penjual 2 xtanya telur 2 nak letak ngan mee rebus ke x..... hahahahaha

Awangku Johan said...

@@AFITI
haha.. dah loyar buruk la tu namanya hehe

Awangku Johan said...

@@ariey
haha.. praktikkan la..

Awangku Johan said...

@@azwa_amani
hurmm dah x leh wat kat awin dah

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hahhaaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...