"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, November 10, 2010

Karangan Budak UPSR 2007 --> Tajuk Kemalangan Paling Ngeri Yang Pernah Dilihat


Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.



Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.



Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.



Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di GentingHighlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.



Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.



Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.



Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.


17 comments:

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..tetiba ada ultraman.. :D

AiTotYati said...

aduyai.. tak larat nk gelak guling-guling ni..

Khumaera Ismail said...

hhahaha~lawak paling ngeri penah sy bace.. =P

CeeKeen said...

wakakakakaka..lawak2...

shima said...

sebelum mati pun boleh sempat tulis karangan. hahaha

✿An-Nur Farhah Amanina✿ said...

Tingginya imaginasi pelajar ni (^^,)

aQbukanPuteriKepadaRaja said...

hahahhahahahahha..
paling terbaik laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......
ketawa tergolek2...... klu anak murid sy nie... sy sekeh2 kepalah dia......

Ajie Mohd Tahir said...

hahaha.cite ni tak ley bla betul.bnyk bnyk nk mati daa

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

salam

1st timer disini....

kongsi buleh...
adusss lawak toll laaa..

// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

haaa.. lagik satu.. cam na buat font macam nie ekh... suka laa.. :D

// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //

aYaz said...

sengal betul budak buat karangan tu..
XD

azwa_amani said...

sumer mati dlam citer nie...saper jek idup???

Awangku Johan said...

rossa --> ntah dr mana ultraman tu.. haha..
AiTotYati --> haha.. gelak guling2 jer la..
Khumaera --> mmg lawak plg ngeri saya baca. haha
Ceekeen --> mmg lawak thp gaban kan? haha
shima --> setelah jadi roh budak tu wat karangan. haha..
An-Nur --> imaginasi yg high class.. tp byk
mgarut.. haha..
aQbukan --> kalau saya pun, sy sekeh la pala budak ni.. hehe
Ajie --> mmg byk pasal mati.. haha
miMiE --> amik je, klu nak..
aYaz --> d layan jak klu budak2 wat karangan mcm ni.. leh ilang tension.. hehe..
Awin --> yg hidup pemuda yg memasukkan citer ni dlm blognya... hahaha

azwa_amani said...

dan juga yang sedang menulis komen ini...huhuhuhuhuhu

Awangku Johan said...

Awin --> eh... eh... eh.. dia nk jg interframe.. tak d layan jak.. hahahahaa..

azwa_amani said...

okeyy..xnak interframe dlm blog nie lagi....no comment anymore..T_T

Awangku Johan said...

Awin --> aik, mcm mrajuk nmpak dah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...