"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Tuesday, November 9, 2010

Lelaki Handsome VS Lelaki Tak Handsome


Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: woow, cool giler...
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...


kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang.... muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)...

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?...

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu....

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?



note : betoi ke erk?? hurmmm komen plizzz..

17 comments:

Rara Farah said...

xla.....sape pompuan tuh??
part ujung tu sy xstuju..lelaki pon manusia bese...menangis xsmestinye auwwwwwww.....haha...

azwa_amani said...

okeyyy...ak lelaki handsome.

BlueberrY CheesE said...

salah, kalo lelaki hensem xmau tangkap gambar, pmpuan akan ckp 'budget hensem sgtla tuh' haha

Awangku Johan said...

Rara --> yup, awang pun x stuju.. coz, ada masanya lelaki akan menangis.. lelaki pun ada prasan tuk menangis.. Tp, kebiasaanya bila lelaki menangis jak, org akan kata auww,,,, hurmm x adil kan.. hahahaaha...

Awin --> huhu.. biasa jak.. coz kehensomen dan kecantikan ssorang itu hnyalah smntara. so jgn terlalu taksub dgn smua tu. coz Allah blh tarik bila2 masa...

BlueberrY --> haha, betul.. slalunya gtu ar.. Tp, maybe lelaki tu malu kot.. tak pun dia trauma dgn Flash kamera... hahahaha

Ms sunsWeetz said...

ehm x handsome lebih memahami dan menghargai grlz berbanding ngn lelaki yang kononya handsome hahaha

sofi said...

hehe....
x delah..
pandai aje awak ni ya...

azwa_amani said...

mene jer laa..x pandang hensem atau x..janji agamanya baik..

Fatiehah said...

lebih kurang betul la tu.
yang ensem itu adalah DAVID VILLA. haha.

kimchisu said...

kejam nya pompuan tu..hak3
xde kaitan pun bnd tu sumer ^^

Awangku Johan said...

Ms sunsWeetz --> yup, betul tu
sofi --> hehe
Awin --> alhmdulillah..
Fatiehah --> haa David Villa...
kimchisu --> ahahah,,,

Nur said...

bukan semua mcm tuh..
biasala lumrah..yang baik2 cantik kita pandang...

rieyana ynn said...

kahkahkah...tak ada lah mcm tu...;d

Awangku Johan said...

Nur --> tu la.. skrg ni, klu semua nk pilih yg hnsome n cantik.. sapa pulak nak yg x hensome n x cantik tu.. kesian mereka d diskriminasi.. Tp, lumrah idup slalunya suami hensome ist3 x cantik dan sbaliknya... huhuh

rieyana --> haha.. a'ah..

choc_vanilla said...

ala... lelaki pon pe kurgnya...
cuba diterbalikkan kpd perempuan cantik vs perempuan tak cantik, ape pndpt cik awangku?

Awangku Johan said...

choc --> sama jak mcm d atas tu.. huhuhu

Ciao Annin-sama said...

Paras rupa x menjanjikan apa2. Jika dilangkapi dengan pakej 'mahmudah', ia merupakan satu bonus buat si lelaki.

Air mata lelaki bukan bererti dia lemah/lembik. Tangisan dari hati tu! Huwaah!!! Cayalah! :D

Awangku Johan said...

@@Ciao-Annin-sama
yupppsss betul kata2mu..
Saya setuju.. angkat tangan tinggi2 lagi tu hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...