"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Sunday, November 7, 2010

Oohh!! Nasi Lemak 50 sen




Sudah terang lagi bersuluh, aksi yang terdapat dalam trailer dan iklan promo filem “Cuti-cuti Cinta” adalah lawak lucah yang tidak sesuai kepada kanak-kanak dah remaja. Semua orang faham “nasi lemak 50 sen” yang dimaksudkan oleh Farid Kamil ialah saiz #$#!@#&* Nora Danish

Sudah terang lagi bersuluh, filem yang diarahkan oleh Ahmad Idham ini mengandungi moral yang tidak baik kepada kanak-kanak dan merendahkan kaum wanita. Adakah kita begitu sporting sehingga penerbit selamba jer mempromosi filem mereka dengan lawak lucah tersebut yang setelah mula penayangan filem Cuti-cuti Cinta ini, iklan trailernya semakin diulang-ulang. Penerbit seolah-olah mengajak penonton ke panggung dengan daya penarik nasi lemak 50 sen ini.

Sebelum ini, iklan hari raya di TV3 yang ala-ala Santa Claus yang telah menyebabkan TV3 disaman RM50,000. Para pengkarya seni di Malaysia sepatutnya bertanggungjawab mendidik remaja bukannya seperti mempengaruhi remaja dengan aksi, pakaian atau lawak yang menjurus kepasa sex. Mentang-mentanglah sekolah remaja mengandung telah dibuka dan banyak tempat kosong lagi.

Fuhhh~~, kalau isu ini tidak dibendung, akhirnya guru-guru pulak yang disalahkan.. Huhuhuhu.. Sabar jak la wahai guru dan bakal guru seperti saya ni.. Terkena jg tempiasnya. Huhu

Kredit : oh tidak

13 comments:

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

ooppssiii! hehhe

aYaz said...

hmm...semakin tak paham ngan muvee tempatan...
ape mesej yg diorang nak sampaikan sebenarnya...

azwa_amani said...

manusia skang nie lebih pentgkan dunia..duit, harta,nama....org patutnya buat cerita tuk didik jiwa manusia...tuk beri pengajatran yg baik2...tapi skng nie, dengan pakaian, dengan pengisian...malaysiakan negara islam...camnilah jadinya,...

chentaMAYA said...

haha! itu gua xtaw nak ckp pe lah! cite nye gua xtgk ag~

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

setuju..
ayu dah buat entry nie..ramai yang takk puas hati....apa salahnya jgn diulang tayang part tersebut..

nak lagi terang, payudara.......harap semua faham....(nada geram nie)

cikani said...

setuju...

Awangku Johan said...

Keyrill --> hehe..
aYaz --> muvie temptn skrg ni mgarut2..
Awin --> a'ah.. betui
chentaMAYA --> hurmm
Siti Ryhayu --> xda pgajaran lgsung muvie ni

Suhana Shahril said...

Akak bila asyik dihidangkan dgn trailer tuh kat tv..trus x jadi nk nengok.Terfikir jugak,apa motif dia nak bgtau payudara pompuan tu kecik? Kalaulah nak kutuk skalipun, takkanlah sampai ke situ. Takdak kena-mengena langsung.Sapalah yg buat skrip ni?Sapa pula yg luluskan scene ni dipertontonkan di wayang?FINAS x tapis ke?Ke tumpang sekaki syok jgk nak nengok diulang cakap berkali2

Awangku Johan said...

Kak Suhana --> mcm diskriminasi jak kan.. FINAS pun satu.. dorang ni tapis muvie tu x tgok smpai habis ke?? ni msti tgok awal2 jak pastu keputusan yg d kluarkan LULUS mmatuhi syarat.. Huhu.. Amat longgar d situ..

nawal shahirah said...

maknenye pihak penapis filem tak jalankan tanggungjawab lar. pengarah pon satu, ape motif nak letak lawak2 tak senonoh macamtu. terlalu western i think. dah takde moral.

Awangku Johan said...

nawal --> dah smua ni berlaku maknanya spt yg nawal tulih tu la.. huhu..

AFITI said...

apa punya celita daaa..ntah2 budak skolah ikut nnti...budak skolah rndah pndai ni ckp cmni..good3x AK..teruskan..jgn malu2 nk tulis y cmni..leh bukak otak org jugak..

Awangku Johan said...

Afiti --> a'ah afiti.. citer ibarat suam2 kuku jak tp publisiti gempak giler.. motip dan pgajaran pulak d pinggir.. x tau dah hala tuju perfilimen ngara ni?? adakah ke barah atau still lg ada budaya ketimuran.. kata nk mengagung2kan budaya ketimuran.. tp dah terang lagi bersuluh barat jugak yg d guna pakai.. Apa kejadahnya tu? FINAS pulak ibarat mnutup sebelah mata jak smasa muvie ni d tapis.. huhuhu... Oh Perfilemen Negara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...