"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Sunday, February 20, 2011

Tingginya darjat ILMU.....


Ilmu itu lebih baik daripada harta.

Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta.

Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum.

Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.


P/S: Oleh itu, perbanyakkan ilmumu agar kau dapat memelihara apa yang ada di sekelilingmu.. Sebarkanlah ilmumu kerana ilmu yang disebar itu akan membantumu di alam barzakh.. Hal ini kerana ilmu sentiasa bergerak ibarat air yang mengalir tanpa hentinya yang akan membantumu meningkatkan saham di akhirat…. Insyaallah…

8 comments:

padlie said...

pesanan yg baik untuk setiap ilmu..
lagi banyak kita belajar, lagi banyak kita tak tahu.. jadi konsep pembelajaran ni berterusan hingga akhir hayat..

azwa_amani said...

yupss...sebab itulah besarnya pahala seorang guru yang mnegajar dengan penuh ikhlas.....jadilah seorg guru yang penuh dengan ilmu di dada dan didiklah anak muridmu dengan penuh kash dan syg..insyaAllah..hidupmu pasti diberkati Tuhan

c-tea said...

ct ade tag awk kat sini..jom tgok..

http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/02/jom-join-contest-niesempoiiii-habessss.html

Fizalinolie said...

Yes, saya setuju dengan pendapat awak.. learning proses... takkan putus selagi kita bernyawa... saya dah follow awak balik. keep in touch :)

Awangku Johan said...

@@padlie
betul.. pembelajaran itu spjg hayat..

Awangku Johan said...

@@azwa_amani
trima kasih awin.. insyaallah ak akan mdidik anak2 murid ak dgn ikhlas.. awin pun nnti akan jadi guru jg kan.. so sama2 la kita mndidik anak2 bangsa kita dgn seikhlas2nya.. tnpa mgharapkan balasan..

Awangku Johan said...

@@c-tea
trima kasih atas tagnya.. nti awang menerjah yaaa

Awangku Johan said...

@@Fizalinolie
yup betul tu.. thanks ya follow blog saya ek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...