"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Tuesday, February 1, 2011

Luna Maya Pengsan Di Mahkamah


LUNA MAYA kelihatan sebak di dalam mahkamah.


ARIEL memeluk kekasihnya, Luna Maya sebelum keputusan ke atasnya diumumkan.


BEBERAPA anggota sebuah kumpulan penentang Ariel bergaduh dengan peminat penyanyi itu di luar Mahkamah Daerah Bandung semalam.



BANDUNG - Aktres Luna Maya pengsan selepas hakim sebuah mahkamah memutuskan kekasihnya, Ariel Peterpan didapati bersalah oleh Mahkamah Daerah Bandung di sini kerana membuat dan mengedar dua video pornografi, lapor laman berita Liputan6.com semalam.

Dua klip video itu melibatkan Ariel atau nama sebenarnya Nazriel Irham dengan Luna Maya dan bekas kekasihnya, Cut Tari.

Hakim Singgih Budi Prakoso di Mahkamah Daerah Bandung menjatuhkan hukuman hukuman penjara tiga tahun enam bulan dan didenda 250 juta rupiah (RM85,000) ekoran kesalahannya itu.

Klip video itu tersebar pada Jun lalu.

Luna Maya yang memakai baju yang mempunyai tulisan Freedom Ariel itu pada mulanya menangis semasa mendengar hukuman dijatuhkan hakim ke atas Ariel.

Luna Maya kemudian pengsan selepas hukuman ke atas Ariel dijatuhkan dan dia terpaksa dipimpin turun dari tingkat dua Mahkamah Daerah Bandung.

Ariel yang ditemui selepas hukuman itu dijatuhkan tidak banyak mengulas mengenai hukuman yang diterimanya selain menegaskan dia tidak bersalah dan sedang berfikir untuk membuat rayuan.

"Ya nggak (tidak bersalah) lah, dituduh mengedarkan...ya nggaklah (tuduhan itu tidak benar)," kata Ariel. - Agensi


P/S : Fuhhh… lamanya kes ni mahu selesai…. Kredit to Kosmo


22 comments:

Novelgurl said...

Assalamualaikum

selesai sudah...huhhu

nora amila ghazali said...

huhhh... lamakan kes nie...?? hurmm

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

perghhh.. setia amat si luna maya..
aii, bertuahla badan Ariel, dlm ramai2 si Luna Maya masih sayang ghiteww.. hummmm.. :P

syafiqsulaiman said...

yup2.. nak settle kes memang lame..
takut tersalah dakwa plak nnt..
ariel bernasib baek x kene hudud..
klo hudud dah kene sebat ni..

syukur la .. ade peluang utk bertaubat..

Kaseh said...

yerla kot..rasanya dia tak bersalah dalam bab mengedarkan tu,tapi still bersalah sebab buat maksiat...dan videokan menda tuh..

Ujang9897 said...

huk alo..mcm2

miss fatihah said...

hukuman sebab edarkan ke?tapi kenapa bukan hukuman berzina?dia kn islam?

Halusinasi said...

alahai, kesian dia...tapi, salah tu tetap salah.

ijatnuar87 said...

selesai gak kan..tu pom ader org xpuas ati dengan hukuman tu...bgi ambe la kan,xpenting pom jumlah hukuman tu,yg pting ialah pesalah tu sedar dan bertaubat...ker guana cikgu kiter>

Nizam said...

selesai jugak kes ni.. lama betul..
salam kenal juga yer.. :)

shichi_iza said...

the end of the story..... akhirnya selesai tapi hukuman 2 cam ringan sgt la.... huhuhu

Awangku Johan said...

@@ Novelgurl
kira macam tu la

Awangku Johan said...

@@nora amila ghazali
iya... mmg lama giler

Awangku Johan said...

@@♥Leily|Ummi Alya Husna♥
kesetiaan yg amat sgt2..

Awangku Johan said...

@@syafiqsulaiman
a'ah.. kalau hukum hudud mmg naya ar ariel..

Awangku Johan said...

@@ Kaseh
a'ah.. mmg dah kira salah..

Awangku Johan said...

@@Ujang9897
hahaha.. hg pun macam2 kan ujang hehe

Awangku Johan said...

@@ miss fatihah
spatutnya hukuman berzina.. huhu

Awangku Johan said...

@@ Halusinasi
salah tetap salah

Awangku Johan said...

@@ ijatnuar87
hurmm.. kalau dah ariel bertaubat kira ok la.. tp bg saya.. awat kes dia macam tu jer.. spatutnya kena d beri hukuman berat coz melibatkan ZINA... macam ringan jer hukuman dia..

Awangku Johan said...

@@ Nizam
yup.. salam kenal jg

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
iya... mmg betul2 ringan hukuman dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...