"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Monday, February 21, 2011

Erti Guru Bukan Sekadar Mengajar...


Haaa… tengok pic kat atas tu… Nampak apa tu??? Sedang berkubang ke?? Ehhh… bukan laaa…

Inilah tugas aku dan rakan-rakan guru yang lain selepas waktu P&P…. Inilah tugas kami di luar waktu kerja kami.. Bukan sahaja mendidik dan mengajar tapi buat kerja yang bukan kerja sebagai guru… Masa ini guru-guru sedang membanting tulang tuk membaiki keadaan padang sekolah yang berlumpur.. Usaha tuk mengeluarkan air dan membuat saluran bawah tanah… Huhuhu.. penat jugak la.. dari jam 10 pagi hingga jam 1 petang duk kat bawah panas tu… Inilah sebabnya aku dah menggelap… Hahaha

So… jangan kata guru ini kerja dia duk mgajar dan mendidik.. padahal semua kerja guru buat…… Hanya yang bergelar guru sahaja tahu apa kerja mereka…

9 comments:

c-tea said...

wah..besar pahala nye tu...i like...wat dgn ikhlas oke

alien said...

guru kan contoh kepada masyarakt
ye tak?

apezs shah said...

oh yeke.. gelap gelita dah la yea hehe...;)

whitecappuccino said...

Betul tu..hanya guru saja yg tahu tugas2 mereka..

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

alhamdulillah..ade jgk cikgu yg rajin =)

Yang comel,

Khumaera Ismail

Biela Sapine said...

CIKGU PUN BERCANGKUL JUGAK EHH ?? HEE

Zie said...

betul2..sy telah mengalaminya..clerical work sgt banyak..tu x termasuk lg nk buat pemilihan pelajar utk sukan sekolah..

hazlin said...

cikgu memang rajin..

shichi_iza said...

yup.... bakti cikgu 2 banyak..... dan akan d kenang smpai bila2.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...