"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, February 2, 2011

Hati-Hati.. Spesis Bab1 Baru.. Berbulu Macam Biri-Biri


Assalamualaikum semua..

Ini ada satu entri yang saya minta kebenaran tuk di share diblog saya iaitu mengenai spesis baru....babi. Tapi tak ada pula sumber rujukan yang disertakan.. Terima kasih buat DeQdEq atas memberi kebenaran tuk share.....pasal benda ini supaya kita sebagai umat Islam lebih peka dan berhati-hati supaya tak terbeli produk dari bulu babi.


Sekarang ni pun kita selalu dengar pasal produk dari kulit babi. Cara nak kenal pasti kulit babi nih, ada 3 titik…


Tapi kalau dah ada spesis babi yang baru macam ni tak mustahil akan lahir berbagai-bagai lagi produk. Takut-takut kita terbeli pula sebab kelihatan bulunya seperti bulu biri-biri.


Berikut adalah petikan dan gambar dari email yang blogger DeQdEq terima. Moga kita berhati-hati dan kalau boleh sebarkan maklumat ni kepada saudara kita yang lain.


Keliru nih.. kalau ada produk bulu babi gini, macamana nak tahu? Pihak JAKIM kena keluarkan garis panduan cepat. Babi Mangalitsa yang aslinya berasal dari Austria dan Hungaria






Masyaallah...!! Jangan kita teraniaya dan terpengaruh dengan permainan daripada orang yahudi yang hendak menghancurkan umat islam. Sudah masanya kita berusaha tuk mempertahankan maruah umat islam, tak guna hanya berharap pada pihak berkuasa saja.! Mari semua umat islam kita sama-sama mempertahankan maruah & kesucian agama islam.


Diharapkan pihak JAKIM, dapat memainkan peranan.. Jangan tunggu hasil produk haiwan ini sampai ke dalam rumah umat Islam di Malaysia. Lebih teruk lagi kalau hasil bulu haiwan ini dibuat sejadah hamparan masjid, kopiah, permaidani dan produk untuk kegunaan muslim. Ingatlah, agenda kafir untuk mempersendakan kesucian agama Islam takkan berhenti selagi kita tidak menuruti jalan mereka.


Oleh itu, Umat islam, berhati-hati..

16 comments:

IMANSHAH said...

waw..zaman saya sekolah dulu saya ramai kawan siam..memang selalu pg rumah mereka, babi tu depa letak depan rumah je..geli benor

::wan fadhilah:: said...

bulu betul2 macam kmbing biri2.. tapi rupanya kerbau pendek.. sangat bahaya..

shichi_iza said...

ni really ke? ish... zaman skrg mcm2 benda plak ada, babi pon dh cam biri2..... so, kita mestilah lbh peka n pastikan dulu brg yg kita beli 2 bukan dri spesis ni... even klau kat malaysia xada tapi kot2 la kita melancong n terbeli plak, kan haru 2.... huhuhu

Awangku Johan said...

@@IMANSHAH
wah.. ramai ek kawan siam.. best kan.. ish babi letak kat dpn rmh.. huhuhu.. jelik nya

Awangku Johan said...

@@::wan fadhilah::
hurm yup memang bulu kerbau pendek

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
hurmm.. wallahualam..
memang macam2 yg pelik2 kan.. huhuhu

ijatnuar87 said...

wah..memang sangat pelik,bertambah2 pelik lagi ciri2 babi nih...kena hati2 la beli baju bulu,takut bulu lain..

Encik MamaT said...

adoiii.. penat aku taip.. tenet gila lak... adoii...

bab babi mangalitsa curly hair pig.. dah lama aku kongsi kat blog aku... kalau senang leh la g godek2 kat blog aku tu... jangan plak ada yang kata itu campuran biri2.. setakat yang aku cari.. ianya 100% BABI

Syukri Mohtar said...

byk betul jenis khinzir ni..isyh3.

cik anyss said...

bulu comel cam biri2 baru ingat nak loving2. rupe2nya oink oink. kirim salam jelaa.. hehe. hope jakim take note lelaju.. kan? :)

DeQdEq said...

mmg dlm apa yg kita lakukan kita perlu lebih peka...skrg ni, nmpk mcm org kita lbh sng buat tak kisah, tak ambil peduli..hentam saja...dan macam2 lagi...

jadi semoga perkongsian kita ni dpt memberi kesedaran supaya sbg umat islam agar kita lebih peka dan berhati-hati...bkn dr segi produk kulit...makanan dan juga tempat makan pun penting...jgn main tak kisah je mkn...

Mohd Fitri said...

uish. berbulu-bulu. janganlah ada produk secara senyap-senyap berasaskan bulu binatang ni nanti.

Taufiq Tiramisu said...

ya allah..
bulu dia sebijik macam bulu biri biri..
Ciptaan Allah :D

♥ Cheenta ♥ said...

uish....macam biri2 suda..ish2

kay_are said...

xtau lak ade wujud varvi baru.. thanx sebab sharing2 ye =)

shah-kayrul said...

dah macam jenis plak babi nie...klu tgk dari belakang confirm ingat biri2...bahaya tul la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...