"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, February 19, 2011

Cinta....


Cinta layaknya seperti seekor rama-rama,

Semakin kalian mengejarnya semakin jauh ia terbang meninggalkan kalian,

Biarkan rama-ramamu terbang ke mana saja ia suka,

Siapa tahu bila ia lelah dan tidak sedar akan kewujudanmu ia bakal mengibaskan sayapnya ke arahmu,

Menumpang teduh dari panas hujan badai duniawi dalam keadaan yang kau tidak sangka mungkin saja rama-rama yang kau kejar itu bukan rama-rama yang Allah peruntukkan buatmu…

Fikirkan dan renungkan maksud yang mendalam daripada coretan di atas… Wallahualam…..

6 comments:

C I K . F Y Z A said...

sangat puitis :)
tak sangka cikgu pun jiwang jugak..hehe

Mat Gebu said...

pERGHHH....MELELEHHHHH!!!!

yna fazlyna said...

ayat jiwang yang membuai hati.. aauaua..huhu rama2 yang di kejar bukan milik kita..myb ade rama2 lain yang dah di takdirkan akan mengejar kita..bukan kita yang mengejarnya

Awangku Johan said...

@@CIK.FYZA
hehe.. mn ada jiwang.. karat jer laaa..

Awangku Johan said...

@@Mat Gebu
Amboi abg DTS ini meleleh la sangat... hahaha.. abg DTS lagi la meleleh kalau wat ayat power2 macam ni...

Awangku Johan said...

@@yna fazlyna
hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...