"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Monday, May 2, 2011

Mati Itu Pasti ........

Perasaan Insaf Menyelubungi…

Asaalamualaikum dan Salam Sejahtera buat blog followers n viewers.. Lately, rasa nak muhasabah diri sangat.. nape eh.. Then, asyik nak dengar lagu-lagu nasyid yang penuh keinsafan.. Sedangkan lagu background saya ini pun berbau keinsafan dan mendayu membuatkan saya sedih ketika membuka blog sendiri… Ya ALLAH… Aku bersyukur kerana kau meniupkan rasa kehambaan dalam diri ini..

Kekadang aku ingat untuk jaga diri, kadang-kadang aku lalai.. Ya Allah.. Ampunkan aku.. Kadang-kadang aku ingat untuk mempercepatkan menunaikan solat, kadang-kadang aku leka dengan hiburan dunia.. maafkan kekhilafan ku Ya Allah.. Kadang-kadang aku ingat untuk membuka lembaran kitab MU, kadang-kadang aku letakkan Al Quran hanya sebagai perhiasan.. Ya Allah.. Malunya aku untuk berhadapan dengan MU.. Kerana aku tau, diri MU tak pernah lupa akan setiap hamba MU walau sesaat..


Ya Allah.. Berikan aku kesempatan untuk perbetulkan kesilapanku.. Berikan aku kesempatan untuk bertaubat kerana aku tau mati dan pertemuan dengan MU itu PASTI !!!

Berikanlah petunjuk dan hidayah MU ya ALLAH.. Aku malu untuk bertemu dengan MU kerana selama ini aku bongkak dengan apa yang ada padaku, walhal aku tau ianya bersifat sementara..


Ya ALLAH.. Aku sedar, sedar dan sedar bahawa MATI ITU PASTI !!! tidak tergambar oleh ku sakitnya MATI.. Nauzubillah.......

8 comments:

Cik Pulau said...

insyaAllah... semoga doa kita termakbul untuk menebuskan segala kesilapan lalu.
sama-samalah kita muhasabah diri.
thanks for sharing..
ingat mengingati itu penting agar kita tak lalai..
terima kasih,,,^^,

Ayuni said...

betul, semua mesti mati....

Awangku Johan said...

@@cik pulau
amin.. moga d makbulkan...
sama2... kita berhak tuk ingat-mengingati sesama umat.. betulkan bgitu

Awangku Johan said...

@@ Ayuni
betul..
oleh itu, marilah sama2 kita merebut saham yg ada d dunia ini sebelum ianya ditarik kembali olehNYA

shichi_iza said...

semua kita akn merasai kematian, yg beza cpt atau lmbt.... jdi selagi ada ruang yg Allah S.W.T bg tuk kita, perbnyakkan amal kita.... this 4 myself and all of us yng still dpt m'hirup udra d muka bumi ni.... =)

Sebona said...

mati itu sesuatu yang pasti.

background lagu mmg menyentuh perasaan. nak2 lagi bila baca entri yg ke arah keninsafan diri. menitiskan air mata.

Awangku Johan said...

@@shichi_iza
yup mati itu kita akan merasainya.. tp x tau bila jer

Awangku Johan said...

@@Syazana Aziz
thanks singgah teratak buruk saya.. manfaatkan stiap sntri dalam ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...