"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Sunday, May 22, 2011

Kenapa ALLAH Temukan Kita dengan Orang Yang Salah ??

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.


1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

~ ALLAH knows BESt ! ~

8 comments:

- A.R.E.E.N.A.D.I.R.A - said...

wah! thanx for the info..kalu nak share ley?

KRAFMAN JULIA said...

ye...dah banyak temu ngn org yang salah....moga suatu hari nanti tuhan akan temukan ngn jodoh yang baik^_^

a.samad jaafar said...

tapi sakitnya perpisahan sukar dilupakan..biarpun berlalu sekian lama.. bagaimana pula jika perpisahan akibat 'org luar' bro...

alamk ! emo sikit plk dh hahaha..

NURUL NADIAH MAMAT said...

dulu mmg kecewa tapi bila akhirnya apa yang berlaku adalah terbaik....macam yg lam entry nie... :)

~SYAZ~ said...

percaya apa yg terjadi itu pasti ada hikmah nya..
Allah tau apa yg terbaik utk diberikan utk umatnya :D

shichi_iza said...

yeah, really like the words that Allah knows best..... yup, Allah bgi kita jmpa yg slh sebab nk kita bljar erti sebenar kasih sayang yg tulus tuk kita.... i'm looking forward for that & hope all of us can grab that great love from Allah someday....... =)

With Julia said...

gud info...Ya! mmg betul. :)

missina said...

kdg kala jodoh tu senang je hadir,,adakala menempuhi mcm2 dugaan,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...