"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, May 21, 2011

Hurmm Apa-Apa Je Laa....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua…

Hurrmm malam ini nak citer pasal apa yaa ??

Ok laa.. rasanya saya nak korang komen kesalahan ejaan dan penggunaan ayat di bawah ini.. Sebenarnya ini adalah kotak yang diberi semasa menghadiri Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah Kuala Penyu di SMK Pekan Kuala Penyu..

Dengan simboliknya, kotak ini adalah untuk pemberian saguhati kepada semua guru-guru yang menghadiri majlis tersebut.. Tetapi, ramai guru berasa musykil dengan kata-kata selamat hari guru di atas kotak tersebut… Hehehe.. Korang perhatikan jer laa…

Di dalam gambar itu ada yang bertanda kuning dan merah kan.. haaa.. yang bertanda merah itu adalah kesalahan ejaan.. HANYYA sepatutnya HANYA, THRAIMA sepatutnya TERIMA dan IADI sepatutnya NADI… hehe.. kesilapan ejaan rupanya… Tetapi cuba perhatikan yang berwarna kuning itu.. Betul ke ayat tersebut.. Bagi pemahaman saya bukankah TIADA itu bermakna KOSONG… Sepatutnya letaklah perkataan TIDAKkan molek itu… hehe..

Hurmmm ini komen saya jer.. saya punya penggunaan Bahasa Melayu pun tak la betul dan perfect sangat.. sekadar berkongsi jer… Harap maafkan saya yer.. Huhuhu…

5 comments:

diyanah dzai said...

betul betul, tiada tu sepatutnya ganti dengan tidak lahh. baru okay sikit =)

shichi_iza said...

sapa yg buat ucapan 2? cikgu ke student....
ni msti kes last minit smpai xtgk2 g kesalahan yg teramatlah bnyk.... =)

Syazana Aziz said...

haha.. siap dah ade kat gudibeg tu pulak tu..

kemei said...

huhuhu...biasalh tu~...tp pelik skit...heee...x pelah kngan hari guru~

null said...

Salam...nak tumpang promosi boleh tak...klik la sini...terima kasih...peace

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...