"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, May 11, 2011

KHAS BUAT MEREKA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat rakan-rakan bloggers sekalian

Saya terpanggil tuk menghasilkan entri ini buat yang bekerja dalam bidang yang bermula dengan JURU… Kerja saya ini tak da kena mengena dengan JURU… tapi boleh ke di wujudkan JURUGURU atau JURUCIKGU… hahahaha.. takda kan.. so saja jer la nk join.. boleh.. boleh kan jer la yer abg Ben… hehehe

Kan saya dah katakan tadi keje saya bukannya bermula dari JURU.. tapi sebagai GURU.. dekat2 jak tu kan hehe.. Kerjaya Guru ini mencabar juga la.. mencabar dari segi Jasmani, Rohani, Intelek dan Emosi… haaa.. pelbagai segi dah lahir kan.. hehe.. memang kerja guru ini susah.. mana nak didik budak2 yang nakal, x dgr cakap.. tapi semua itu adalah asam garam seorang guru… Kerjaya guru ini myeronokkan juga la.. biarpun penat tetapi hasilnya uhmm… tak dapat nak dilafazkan dengan kata-kata.. hanya orang yang berkerja sebagai guru baru tau n merasa apa nikmat bekerja sebagai guru… Hehehe…

Kenangan manis dan pahit terlalu banyak.. Kenangan manis pabila dapat mendidik budak dari 0 sehingga dia tahu n faham… Kenangan pahit pabila ada budak2 yang melawan guru, tidak hormat guru, tak hantar kerja rumah dan lain-lain lagi laaa.. kiranya terlalu pahit nak di telan.. tapi apa kan daya terpaksa di telan jugak laaa..

Haaaa… itu sahaja la yer.. tak masuk kriteria segmen dah saya ini hehehe…

4 comments:

Zawifatul Aziah said...

ehh ni bukan juru ni..hahaa..anyway nice ntry..sy dh follow ur blog..feel free to visit mine

JAMALUDDIN ABU BAKAR said...

Salam Ziarah dari Jamal. Datang dari Blog Abg Ben..

Alhamdulillah, kerjaya GURU sesuatu yang mulia, mendidik anak bangsa dan agama. Semoga terus berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi ye.

Jom baca entry Jamal pulak ye. Kalau rajin tolong la komen sikit..:-)

www.jamaluddin.net

Huszaini said...

singgah dan baca cerita juru! ehh guru!

Sunah Mohammad said...

hamboiiii cekgu awang...juruguru pun ade yeee...heheheh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...