"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Thursday, October 21, 2010

Tak Suka Dengar Khabar Angin


Tak suka khabar angin. Boleh mencipta harapan palsu. Boleh juga mendatangkan putus asa.

Setiap kali saya dengar khabar angin, saya memang jarang ambil kisah. Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Memang tak singgah langsung dalam jiwa saya. Saya tak tahu kenapa. Saya kurang selesa dengan khabar angin. Bagi saya, manusia memang suka buat cerita. Dengar cerita hanya takat A tapi mereka boleh menambah sehingga ke O!. Itulah kehebatan manusia.

Baru-baru ni... Khabar angin yang paling glamourous dan menjadi sebutan ramai adalah tentang isu 'posting'. Macam-macam saya dengar. Kadang-kadang tu saya jadi naik marah.

Apa tidaknya, berpuluh-puluh mesej menyerbu handphoneku.. huhu... Apa depa ingat aku ni peti aduan ka, peti pertanyaan ka?? Huhu mmg mendatangkan marah..

Boleh tak mereka bersabar? Dan berhenti marah-marah. Sudah nama pun khabar angin. Jangan terlalu ambil kisah.

-Kita posting tahun depan- Kita posting hujung tahun-

Kita lambat posting ni- Kita posting bulan 11-

Kita ini...Kita itu...

Bila dengar posting awal, bukan main gembira. Bila dengar posting lambat, maki-maki hamun. Itu yang tak seronoknya.

Lebih baik kita hanya mendengar. Dan tidak terlalu berharap.

Saya tahu, ia berkaitan masa depan. Saya juga seperti anda. Saya mahu posting awal. Saya risau dengan masa depan. Tapi jangan jadikan 'khabar angin' itu sesuatu yang terlalu benar. Sedangkan kita sendiri tidak tahu takat mana kebenarannya.

Mulut manusia ada banyak jenis. Lidah manusia adalah senjata paling tajam.

Dari asyik dengar khabar angin. Lebih baik kita asyik buang angin. Sekurang-kurangnya...perut rasa lega sikit. kih3





Psssttt : Kredit by member rapat Habibah


11 comments:

zmah said...

Sabar saja Awang akan sampai masanya,berkhidmat dengan sepenuh HATI yang IKHLAS....PERAK ATAU LABUAN....MALAYSIA JUGA KAN....SELAMAT BERDEBAR MENUNGGU TAWARAN>

Awangku said...

Kak Zmah --> itu jak yg termampu kak.. sabar menanti jak.. Insyaallah, dapat jak mana2 yang penting p jak.. fokus didik anak bangsa.. harap dpt tjuk ajar dr akak..

Coco said...

betul. kdg2 kbar angin nie bt kita letak hrpn yg sia2. huhu.

kAseh Abdul Aziz said...

msk kan 'kredit' kat maxis aku eh..hahahahha

Awangku said...

Coco --> betul tu koko

Bieb --> hahaha.. perlu ker..

azwa_amani said...

eiiiyyy..ak ske buang angin lah tu kan...awin ske makan angin...hehheh:)

Awangku said...

huhu.. apa kena mgena buang angin n mkn angin.. ni dah luar topik ni..

Jia Sensei said...

sabar banyak2 ye.
keinginan utk tahu dan berdebar2 + status awang yg jd RA tu buatkan mereka rasa Awang pasti tahu berita terkini. Kiranya org penting awang nih..;)

Awangku said...

Jia Sensei --> hurmm stakat ni Awang blm dpt apa2 berita.. tp yg Awang tau drp mmber yg dah posting thn lps, dia kata dlm blm Nov ni akan ada guru baru masuk p skol tp x tau la sama ada khas tu ISMP.. hhuhuhu.. sabar menanti..

Ish Awang bukan orang penting sgt huhu

azwa_amani said...

ade kene mengene lah...belakang die angin2....

Awangku said...

Awin --> hahaha tu angin dr Awin kot.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...