"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Tuesday, October 19, 2010

++ Ceritera Konvokesyenku ++




Syukur Alhamdulillah, pada tarikh 14 Oktober 2010 menjadi tarikh keramat dan tarikh yg amat bermakna di dalam hidupku. Persitiwa yang menjadi simbolik dalam menamatkan proses pengajianku di UPSI. Alhamdulillah, kini Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Geografi) dengan kepujian berada di dalam genggamanku.


Ya Allah Ku panjatkan kesyukuran di atas hasil penat lelah selama 4 tahun menimba ilmu d UPSI akhirnya aku mengakhirinya dgn mendapat segulung ijazah.. Aku tak pernah rasa segembira begini pabila mengenangkan penat lelahku menimba ilmu di UPSI. Hanya Allah sahaja yang tahu apa yang ku alami semasa pengajianku..

Buat bapa n babu trima kasih kerna sntiasa mmberi semangat, nasihat n motivate buat anakanda shingga berjaya.. Buat Arwah ibu, ku doakan Al-Fatihah buat mu ibu. semasa hayatmu kau telah bersusah payah mgajarku erti kesusahan shingga aku berjaya pd hari ini. Anakanda dah merealisasikan impian Arwah ibu tuk meliat salah sorang anaknya masuk U n mnjadi sorang pendidik.. Buat adik bradik trima kasih kerna sntiasa memberi supporter.. Buat Pensyarah terima kasih segala d atas penat lelahmu mgajarku daripada basic hingga la kpd yg rumit, Insyaallah akan AK prktikkan apa yg pnsyarah2 ajar kpd ku.. Buat guru2 ku d skolah trima kasih mgajar ku mgenal no. n mgenal huruf shinggaku ke menara gading... Buat teman2 sekuliah trima kasih coz telah membantuku smasa dlm pgajian n kita dah bersusah payah mgharungi segala rintangan n kesusahan bersama smasa berkuliah..

DI harap perhubungan persahabatan x smpai di sini sahaja.. d harap perhubungan persahabatan kita ini akan sntiasa berkekalan hingga nafasku terakhir.. sntiasa la berhubung.... Lps ni kita semua 90 orang dah bergelar ALUMNI UPSI dan Anak Kandung Suluh Budiman -Awangku Masazwan @ AK-



14 comments:

Cik Mus said...

Tahniah ! Semoga menjadi pendidik yg berjaya

di sebalik wajahku.. said...

tahniah abg aw!!!
insyaALLAH akan menjadi pendidik yg berjaya

Awangku said...

Cik Mus --> Thanks
di Sebalik wajahku --> Thanks, doakan ya

sweetie2010.blogspot said...

Salam mubarak.

Tahniah tamat pengajian di UPSI (ijazah Sarjanamuda pendidikan (Geografi). Moga menjadi pendidik yang baik, disegani dan disayangi.

azwa_amani said...

WAH3..X SABAR JUGAK NAK GRADE NIE TGOK JUBAH KONVO TUE..HIHIHI

Awangku said...

sweetie2010 --> Salam mubarak..
trima kasih ya atas ucapannya.. Insyaallah akan d prktikkan apa yg tlh d pljari d UPSI, moga agenda yg smpaikan dr KPM dpt d realisasikan tuk anak bangsa... amin

Awin --> sabar awin, amik berkat hehe.. awin ada 3 sem lg kan.. Insyaallah awin akan merasainya detik2 itu.. Amin..

azwa_amani said...

huhuhuhu....a'ah..ade lagi 3 sem nie....x lama dah...kene balajr kuat skit nie...nak grade first clas..

M a W a D D a H said...

tahniah dah konvo...

mesti gembira tahap gaban kan..:)

Awangku said...

Awin --> Insyaallah d mn ada kemahuan d situ ada jalan..

MaWaDDaH --> trima kasih.. hahaha sukar nk d gmbarkan betapa gembiranya time tu.. hehe

Jia Sensei said...

Omedetou Gozaimasu (Tahniah)
Moga menjadi pendidik yg berjaya.

Saya pon pergi konvo UPSI pada tarikh 14/10.
Meraikan kawan yg konvo pada hari yg sama di sesi pagi.

Keciknya dunia ni kan. Ada pd tarikh yg sama cuma tak kenal je. Hehe..
Apa pun tahniah sekali lg.

Terima kasih folow saya.
Saya folow sini juga.

Awangku said...

Jia Sensei --> thanks ya atas wishnya..

Oooo hg p konvo d upsi 14 Okt tu ek..
sy konvo pd sesi petang..

thanks ya komen n follow serta wishnya...

Balqis said...

tahniah konvo mggu lepas! sematkan Ibu kandung Suluh Budiman!

Awangku said...

Balqis --> Trima kasih, thniah jg buat kamu... Insyaallah kita sematkan ibu kandung suluh budiman smasa mgajar nti

cikanna said...

tahniah dah konvo,muga jadi pendidik yang disegani dan sentiasa berjaya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...