"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, September 7, 2011

Lawak 1 : Hassan Naik Motorsikal

Hassan penternak itik yang berjaya. hasil pendapatannya yang pertama Hassan membeli sebuah motorsikal. Apabila Hassan menunggang motorsikal tersebut dia hanya menggunakan gear satu. Perlahan dengan gear satu, laju dengan gear satu, naik bukit dengan gear satu. Akhirnya kerana hairan, seorang temannya Zamri pun menegur, “Oii.. Hassan, gunalah gear dua, tiga atau empat.” Hassan menjawab, “biar berjimat, habiskan dulu satu persatu.”

Sampai di lampu merah semua kenderaan berhenti, termasuk Hassan. Namun ketika lampu telah hijau dia masih terus berdiri. Dari hijau ke kuning, merah kemudian hijau lagi, dia masih belum menjalankan motornya. Akhirnya datang polis, “Hei…. kenapa belum jalan ?” “Belum ada warna lampu yang saya sukai Encik,” jawabnya.

Setelah setahun, usahanya makin maju. Kemudian Hassan memutuskan untuk membeli kereta. Sampai di lampu merah Hassan kembali berhenti, namun pintu dibuka dan kakinya diturunkan sebelah. Melihat tingkahnya polis terus menghampiri. “Kenapa kaki awak diturunkan sebelah, Hassan?” tanya polis. “Aduh… lupa la Encik. Saya biasa naik motorsikal.”

Pssttt : Hahahahaa…. Ada ke patut boleh lupa… Memang tak patut laaa…

3 comments:

sue-sama said...

hahahaha..lawak gak

nini said...

ahahahaa...hasan hasan.....

minah skuter said...

tak boleh blah.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...