"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, June 4, 2011

Ubat Tahan Sakit.. Ada Bahayanya...

Sekadar gambar hiasan

Apakah perkara pertama yang anda lakukan sekiranya secara tiba-tiba mengalami sakit kepala dan lenguh-lenguh badan berpanjangan ? Pasti anda akan mencari ubat tahan sakit bukan ?

Tetapi tahukah anda bahawa pengambilan ubat tahan sakit ini ada risikonya ? Menurut Pengarah Klinik Pakar, Hospital Mount Elizabeth Singapura, Dr. Alex Yeo, ada yang beranggapan penyakit “remeh” seperti pening kepala dan sengal-sengal badan mampu diubati dengan pantas melalui pengambilan Panadol dan sebagainya.

Namun, penyakit yang dianggap “remeh” ini berisiko menjadi penyakit lebih kronik dan berbahaya jika pengambilan yang tidak terkawal serta tanpa mendapatkan rawatan yang betul. Kata Dr. Alex, penggunaan ubat tahan sakit secara berpanjangan boleh menyebabkan kesan sampingan terutama berkaitan dengan gastrousus dan masalah buah pinggang.

3 comments:

AdyBudika said...

abg bukak jer sini...niat nak tatap entri...tapi terbantut dek lagu ...layan muzik dah cukup

... said...

as salam..
wah! hampir lupa pasal blog cikgu nih.


▂ ▃ ▅ ▆ 100%
─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
──██─────██───██▄█▀───██▄█───
──██─────██───██▀█▄───██▀█───
─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

oh. pasal ubat.taqpi kajian sebelum ni kata kalau ikut preskripsi doktor, ok je kan?
alamak..makin risau pula.al maklum la..seba macam2 ubat tahn sakit dijual. yang paling cepat tidnakbalasnya, panadol active5..


Entri terbaru :

kerap melayari internet boleh menyebabkan penyakit arthritis

terima kasih.. =)

Halimatun Sa'adiah said...

agak riso jgak sbb salu amek painkiller neh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...