"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Thursday, June 9, 2011

Review Artikel Blog RahsiaRajaLelong.Com

Sekadar perlambangan


Saya suka membaca artikel yang Tuan Eruwan hasilkan ini iaitu Kenapa Hasilkan Produk Sampah ??

Pada masa ini terdapat banyak produk-produk yang dijual di Internet. Tetapi sejauh manakah produk-produk ini benar-benar berkualiti dan memberi manfaat kepada pembeli. Memang benar…. Usahawan pada masa sekarang lebih banyak mempromosikan produk-produk mereka yang kononnya dapat memberi dan menolong si pembeli menjana wang yang banyak atau trafik yang pantas… Tetapi adakah ianya sekadar RETORIK semata-mata ?

Sehingga hari ini terlalu banyak email yang saya terima mengenai promosi produk-produk yang boleh menambahkan kewangan pada seseorang.. Tetapi malas saya nak layan.. saya tengok sebelah mata jer.. Bukan apa… Kebanyakkannya macam yang Tuan Eruwan cakap la Produk Sampah… Huhuhu… Kalau produk sampah semestinya tak payahlah nak baca atau review…

Tidak ada cara atau jalan yang singkat untuk menghasilkan wang dengan pantas.. Semua itu bermula dengan titik usaha sendiri.. Bak pepatah mengatakan “usaha tangga kejayaan”.. Bukan begitu…

Hanya janji-janji manis sahaja daripada pemilik produk mengatakan hanya 3 langkah sahaja untuk menjana wang di internet.. Biar betul.. Rasanya, mereka diluar sana dapat berfikir.. Masakan begitu cepat memperoleh wang hanya dengan 3 langkah.. Ibarat tiada guruh, tiada petir rupanya hujan di tengahari.. Haaa.. Anda semua jangan terkena dengan pujuk rayu dan janji manis mereka..

Mereka ini pandai menyembunyikan segala teknik untuk menipu pelanggan mereka. Betul kata Tuan Eruwan, mereka amat hebat menyembunyikan fungsi sebenar perisian yang mereka hasilkan dan cuba untuk mengaburkan mata pengunjung dengan menunjukkan mereka telah berjaya hasilkan wang yang banyak.. Hebatkan mereka..

Rata-rata kejadian seperti dah masuk ke negara kita Malaysia.. Huhu.. Amat sedih pabila pihak tak bertanggungjawab sanggup mencari keuntungan dengan hanya menghasilkan produk sampah.. Sungguh kemaruk mereka nak kan keuntungan dengan menipu pelanggan mereka dengan produk-produk yang mereka pasarkan hangat-hangat tahi ayam.. Langsung tak boleh guna.. Betul kata Tuan Eruwan.. Semuanya adalah produk sampah… Memang dah sampah so tak leh la diguna…

Akhir sekali.. Diharapkan kepada mereka yang ingin menjual produk-produk tersebut hendaklah berlaku jujur dalam berniaga, bersifat tekun dan usaha boleh memberi banyak pulangan, berusaha berdasarkan minat sendiri dan ikhlas dalam membantu individu dalam perniagaan serta menghasilkan produk yang betul-betul bermanfaat buat mereka yang membeli. Justeru, produk sampah ini harus dibendung dari awal lagi ianya bermula daripada si penjual itu sendiri. Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

Oleh itu, saya setuju dengan Tuan Eruwan yang seorang usahawan internet yang hebat adalah seorang usahawan internet yang jujur dan mahu membantu orang lain untuk berjaya. Bukannya hanya mengejar wang Ringgit sahaja..


Ramai Usahawan berjaya hari ini

Produk sampah semakin laku

Apa guna teknik pemasaran tersembunyi

Kalau hasilnya dari trik penipu


Tegak Merimbun Pohon Pulasan

Ditanam Sejajar Pohon Rambutan

Usahawan Internet menjadi Rebutan

Jangan Hasilkan Produk Sampahan


Sekian, terima kasih…

Nak lebih lanjut tengoklah di Kenapa Hasilkan Produk Sampah ?….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...