"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Thursday, August 11, 2011

Lelaki 78 Isteri Dipenjara Seumur Hidup

SAN ANGELO, Texas – Seorang pemimpin mazhab poligami, yang menjadi tajuk utama akhbar pad atahun 2008 yang ditahan polis dalam satu sebuan, dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup selepas dia didapati melakukan serangan seks ke atas dua gadis muda.

Pemimpin itu, Warren Jeffs berusia 55 tahun tidak menunjukkan sebarang reaksi ketika hukuman itu dibacakan oleh pihak juri yang mengambil masa kurang sejam untuk membuat keputusan di sebuah mahkamah kelmarin.

Mazhab yang dibawa Jeffs menjadi tumpuan umum apabila polis Texas menyerbu rumahnya yang berhampiran bandar kecil Eldorado pada 2008 dan membawa keluar lebih 468 budak lelaki dan perempuan ekoran terdapat dakwaan berlaku penderaan seksual dan fizikal yang sistematik.

Namun, pihak mahkamah kemudian mengatakan budak lelaki dan perempuan itu dipulangkan kepada ibu bapa mereka.

Menurut pihak pendakwa raya, Jeffs mempunyai 78 isteri - Agensi

3 comments:

solomolo said...

ramai gilos bini !!!~

Qaseh Suhaida said...

gila lahhh 78 isteri

cikyin said...

dahsyatnyaa dia..! huu.
ni lah jadi bila tak berpegang pada ajaran agama. tak kisahlah agama apa2x, sbb pada asalnya semua agama tak ajar sikap mcm nie. tp sebaik2x agama n tepat adalah Islam. :)
peace!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...