"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Sunday, August 14, 2011

Asal Usul Nama Kuih dan Biskut Raya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua..

Ini ada member aku bagi email mengenai asal usul nama kuih dan biskut raya… hahaha.. tergelak jugak aku nama-nama dan asal usul kuih dan biskut raya tu… Hehehe…


Kalau korang tak tau.. meh sini saya bagi tau nama-nama kuih raya yang pelik tu.. Hahaha…..


Kuih paling GANGSTER = Lompat Tikam

Kuih paling SEXY = Puteri Mandi

Kuih paling KEJI = Taik Itik

Kuih Bajet CUTE = Cek Mek Molek

Kuih AWET MUDA = Seri Muka

Kuih TALAM DUA MUKA = Tepung Talam

Kuih paling ALIM = Kuih Ketayap

Kuih PENYAKIT KRONIK = Batang Buruk (Ntah batang apa tah)

Kuih dalam ZOO = Badan Berendam

Kuih KAKI PUKUL = Kuih Lompang

Kuih BANGUN SENDIRI = Kuih Bangkit

Kuih ORANG TAK MANDI = Kuih Bau-Lu

Kuih PELING TENTERAM = Kuih Makmur

Kuih PALING LEMBAP = Kuih Siput

Kuih Kena Marah = Kueh Teow

Kuih yang dicipta oleh Sam Polis Trafik = Sammmprettt


Kalau nak tau macam mana bentuk dan jenis kuih tersebut p la search di Mr.Google… Hehehe…

4 comments:

ZWAN SABRI said...

satu lagi,
kuih bajet cantek = Kuih Seri Ayu..
HEHE


MySuaraBlog: Cahaya Matahari Rangsang Hormon

||aLeaSaRa|| said...

hahaha kreatif btl sapa yg terfikir benda ni.yelah mmg kelakar dan unik nama kuih di msia.agaknay masa dulu sapalah pencipta nama kuih ni ye?bangga jadi anak msia.slm ramadhan dan selamat menunaikan ibadah puasa ye!

abu muaz said...

kueh batang buruk tu ... penyakit kronik untuk lelaki, he,heee

~Nana 귀여운~ said...

hahaahha, macam-macamm la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...