"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Tuesday, August 2, 2011

Selamat Berbuka Puasa

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera wahai rakan-rakan blog sekalian..

Selamat berbuka semua…

Buat rakan-rakan yang berada di Semenanjung Malaysia Selamat berbuka Puasa.. Saya yang berada di Sabah ini dah berbuka pada jam 6.34 petang tadi… Hehehe..

Apa la menu berbuka korang di sana… Tadi menu berbuka Mee goreng, Nasi goreng, Udang masak merah, Air buah campur, air kelapa, kuih-muih dan kurma. Tetapi saya hanya makan yang termampu oleh perut jer.. Hehe.. Tak la makan semua.. Makan ala-ala kadar jer.. Jangan nafus menguasai akal..

Kalau nak tau kat Sabah ini kalau berbuka di panggil sebagai Sungkai.. Hehe.. Ntah ar… Sebab dalam bahasa Brunei sungkai bermaksud berbuka… “Sungkai sudah biskita” Maknanya.. “Kamu sudah berbuka”…. Hehehe.. Ok la itu sahaja laaa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...