"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Saturday, September 4, 2010

Rinduku Padamu Ibu

Rinduku padamu kuarga dan sanak-saudara yang byk memberi smgat dan dorongan
Rinduku amat pada anak2 buah d hari lebaran yg bakal menjelang
Rinduku pada arwah ibu yang berada d alam yang lain
Rinduku pada arwah ibu susah nak di gambarkan dengan filem-filem yang diterbitkan
Aku amat rindu padamu ibu, hampir 10 tahun kau telah meninggalkan aku dan anak2mu yang lain
Apa boleh buat semua tu telah takdir yang menentukan
ibuku aku telah merealisasikan IMPIAN mu untuk melihat salah seorang anakmu ke Menara Gading,
Aku juga telah merealisasikan HARAPAN mu tuk melihat salah seorang anakmu menjadi pendidik,
Tapi sayangnya semasa aku mengecapi kejayaan kau (Ibu) tiada di sisiku
Aku jugak telah merealisasikan IMPIAN ayah tuk menggantikan tempatnya sebagai seorang PENDIDIK,
Ibu biarpun kita di sempadani oleh alam yang berlainan hanya DOA kubekalkan untukmu Ibu di sana
Aku amat dahagakan kasih sayangmu tapi apakan daya semuanya dan ketentuan Ilahi,
Hari ni Ibu Tirilah tempatku mengadu kasih sayang dan tempat bermanja,
Biarpun ibu tiri aku dah menganggapnya sebagai ibu sendiri

Ibu, di hari lebaran yang bakal menjelang ini
Pusaramu akan kami (semua adik beradik) kunjungi bersama
deliran air mata mengingatkanmu kembali kenangan bersamamu ibu
Kami adik bradik ibarat benang emas yang tak kan putus dari hubungan kekeluargaan
Wahai Ibu, moga kau damai di sana
ku doakan kau berbahgia dalam golongan beriman..
Al-Fatihah
AMIN.....



Aku sayang arwah ibuku
Dk. Sauyah Binti Pg. Hj Mohd Yassin
1948 - 2001

1 comment:

azwa_amani said...

ak......sedihnyerrr..miss her too.....
semoga tabah dalam menjalani kehidupan tanpa dia disisi..doakan saja agar dia ditempatkan bersama org beriman...insyaAllah..doa anak yg soleh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...