"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, September 1, 2010

BuMi CIntA


Akhirnya novel "Bumi Cinta" karya Habiburrahman El Shirazy sudah berada di dalam genggamanku. hehehe... Sudah lama ku tinjau-tinjau buku ini di kedai buku, tetapi masa tu aku tak sempat membelinya disebabkan sambutan hangat dari peminat-peminat novel. Oleh itu, aku telah mem'book' buku ni pada toko kedai kat depan Kampus tu "Kedai Kak Yati".. Alhamdulillah, aku dah memperolehinya.. betapa terujanya nak membeli novel ini.. Aku memang meminati hasil karya penulisan Habiburrahman yang penuh dengan pembangunan jiwa dengan bait-bait ayat yang di karang amat kemas sekali dari segi nahu bahasanya.. biar pun dah di alih bahasa kepada Bahasa Melayu tapi aku faham dan mengerti juga sekiranya dalam Bahasa Indonesia.. Aku telah mendapat diskaun, mula-mula harga buku ini adalah Rm25.90, so pabila dapat diskaun Rm23.30 so terus je aku rembat.. hehee...

Aku mencari Novel Perjalanan Hidup Natrah juga.. Pada bulan lepas di UPSI ada buat pameran dan sesi soal jawab mengenai Novel Natrah oleh penulisnya, sayangnya masa itu aku mengalami kekangan kerja di pejabat pntadbiran kolej kediaman harun aminurrashid.. apa boleh buat bukan rezki ku time tu... tak pa, sabar.. akan aku perolehi juga Novel Natrah tersebut.. Insyaallah.. hehe.. so banyakkan membaca biar pun bukan dalam akademik.. yang penting latih otak kita tuk berfikir n sntiasa membaca...

3 comments:

Syahir Mohamad said...

oklah buku tu..
cam2 dapat info..
best2.. boleh war-warkan pada yg lain.

Awangku Johan said...

Syahir.. yup
mmg byk info..
hg dah baca ke??
wah lbh expert dr aku ni

aniuna said...

AK.. maw pinjam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...